پایش زیست محیطی یک هزار و 204 واحد صنعتی و خدماتی درشهرستان ری

به گزارش راگانیوز ؛ زهره عبادتی با بیان اینکه پایش های زیست محیطی در سه حوزه آلودگی آب، خاک و پسماند صورت می گیرد، افزود: اداره محیط زیست شهرستان ری پس از انجام پایش های زیست محیطی برای 554 واحد صنعتی و خدماتی این شهرستان اخطاریه کتبی صادر کرده است.
وی ادامه داد: از 390 واحد تولیدی و خدماتی متخلف زیست محیطی، 27 واحد پلمپ و 25 واحد دیگرهم جمع آوری و به محل دیگری انتقال داده شده اند.
وی اضافه کرد: عمده واحدهای پلمپ شده شامل سنگ بری هایی فعال در بخش قلعه نو، قالیشویی ها، ریخته گری ها و چربی سوزی هایی در بخش کهریزک و تعدادی از واحدهای تولید شهرک شمس آباد بوده اند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه صاحبان 145 واحد تولیدی و خدماتی شهرستان ری در سال جاری با مراجعه به اداره محیط زیست این شهرستان در حوزه آلودگی زیست محیطی به خود اظهاری پرداخته اند، گفت: آزمایشگاه معتمد اداره محیط زیست شهرستان ری سالی چهار بار خروجی دودکش ها، فاضلاب ها و تصفیه خانه های صنایع مختلف شهرستان ری را مورد پایش قرار می دهد.
عبادتی افزود: بازرسان اداره محیط زیست این شهرستان نیز از ابتدای سال تاکنون از 175 واحد تولیدی و خدماتی این شهرستان نمونه گیری فاضلاب و دود خروجی گرفته اند که در صورت مغایرت با استاندارد ها اخطاریه های لازم صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه اداره محیط زیست شهرستان ری به 102 شکایت مردمی نیز پاسخگو بوده است، گفت: مردم می توانند شکایت های خود را در خصوص صنوف و واحد های تولید متخلف در زمینه زیست محیطی را از طریق سامانه پیامکی 504044 و تلفن گویای 1540 به گوش مسئولان محیط زیست استان تهران برسانند.
شهرستان ری با برخورداری از 56 اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و همچنین وجود شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است و از این رو وجود اداره صنعت، معدن و تجارت فعال راهگشای بسیاری از مشکلات صنعتگران این منطقه خواهد بود.

 

ایرنا

راگانیوزشهرریمحیط زیستپایش
نظرات (0)
Add Comment