پیاده روی اربعین یک قدرت نرم برای جهان تشیع است/تمهیدات لازم برای میزبانی از جاماندگان در شهرری اتخاذ شده است

 به گزارش راگانیوز ، حجت الاسلام علی کنگرلو رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری ، با بیان اینکه امام حسین(ع) تنها شخصیت جهان اسلام است که زیارت اربعین دارد، اظهار داشت: زیارت قبر حضرت سیدالشهدا(ع) بسیار سفارش شده و در کتاب کامل الزیارات بیش از ۲۰۰ روایت در مورد اهمیت، ارزش و پاداش زیارت امام حسین(ع) نقل شده و همچنین بر اساس روایات، زیارت اربعین یکی از علامات مومن بیان شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) در روز ازبعین ارزش و مقام بالایی دارد، تصریح کرد: سنت حسنه زیارت اربعین که در سالهای اخیر به صورت پیاده روی گسترده برگزار می شود، به عنوان یک قدرت نرم برای جهان تشیع است و آثار و برکات زیادی دارد که موجب وحدت بین همه مسلمانان و شیعیان می شود.

حجت الاسلام کنگرلو در ادامه بیان کرد: تا امروز بیش از ۲میلیون و سیصد هزار نفر از ایران ویزا گرفته‌اند تا برای زیارت اربعین در کربلا حضور پیدا بکنند، اما این امکانات جوابگو نیست که همه مردم در این پیاده روی حضور پیدا بکنند و بسیاری از عاشقان اباعبدالله(ع) به دلایل مختلف نمی توانند در پیاده روی کربلا شرکت بکنند.

وی با اشاره به روایتی از امام هادی(ع) که فرموده اند زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) مثل زیارت امام حسین(ع) است، گفت: مدت ۵ سال است که برنامه جاماندگان برای کسانی که نتوانسته اند در پیاده روی کربلا شرکت کنند، در شهرری فراهم شده است تا مردم با حضور در این مراسم  ضمن اظهار ارادت، زیارتنامه اربعین را در کنار این شخصیت بزرگ قرائت بکنند چراکه زیارت اهل بیت علیهم السلام چه از نزدیک و چه از راه دور سفارش شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری ابراز کرد: سال گذشته بیش از یک میلیون نفر در پیاده روی جاماندگان شرکت کردند و امسال نیز پیش بینی می شود این تعداد افزایش پیدا بکند و قطعا این مراسم فرصتی است تا مردم تهران و شهرستانهای اطراف با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به اهل بیت علیهم السلام اظهار ارادت بکنند.

حجت الاسلام کنگرلو به تشکیل ستاد اربعین در فرمانداری شهرستان ری اشاره کرد و افزود: با عنایت امام جمعه شهرری و مدیریت فرماندار و کمیته های ستاد، جلسات مختلفی در این ستاد تشکیل شده و همه کمیته‌ها و سپاه، نیروی انتظامی، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، شهرداری، فرمانداری و همه امکانات شهرستان بسیج شده اند تا در روز ازبعین میزبانی خوبی از زائران داشته باشیم.

وی ادامه داد: همه مسئولین شهر تهران و ری برنامه ریزی ها و تمهیدات لازم را در این خصوص انجام داده اند و سعی شده با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و تمهیدات امنیتی و پشتیبانی این مراسم هرچه باشکوهتر برگزار شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری با بیان اینکه این حرکت مردمی است، اظهار داشت: هیئات مذهبی و نیروهای مردمی برای پذیرایی از زائرین همه ساله به صورت خودجوش ایستگاههای صلواتی دایر می کنند و امیدوارم امسال نیز ری میزبانی خوبی از این زائران داشته باشد و این زیارت آثار و برکات زیادی برای جامعه داشته باشد.

حجت الاسلام کنگرلو خاطرنشان کرد: هرچه عشق و ارادت ما به اهل بیت علیهم السلام بیشتر باشد قطعا شاهد کاهش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در جامعه خواهیم بود و هرچه بیشتر خودمان را با زندگی ائمه(ع) آشنا بکنیم و مجالس اهل بیت علیهم السلام و زیارت اربعین توسعه پیدا بکند، بهتر می توانیم در برابر هجمه ها، تهاجم فرهنگی و آسیب های اجتماعی، جامعه را حفظ بکنیم.

آفتاب ری

ادارهتبلیغاتشهرری
نظرات (0)
Add Comment