پیشرفت 60 درصدی ساماندهی خیابان حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی منطقه 20 شهرداری تهران سید احمد صفوی در جریان بازدید حسن خليل آبادى عضو شوراى اسلامى شهر تهران ، رى و تجريش گفت: به منظور بهسازی سیما و منظر شهری، طرح جداره سازی نماهای شرقی و غربی خیابان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با محوریت نمایش هویت تاریخی و مذهبی ، تا کنون قریب به 60 درصد پیشرفت داشته و حدود 45 میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است.

صفوی با اشاره به اینکه طول و عرض این مسیر به ترتیب 350 و 23 متر است، افزود: تا کنون هزار و 250 متر طول نماسازی در نماهای شرقی و غربی خیابان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اجرا شده که از این حجم 738 متر طول تا ارتفاع 4 متری و 512 متر تا ارتفاع 9 متری عملیات جداره سازی همراه با مقرنس کاری ، مشبک کاری و کاشی کاری انجام شده است.

وی افزود: 43 بلوک ساختمانی و 789 کاربر تجاری در این محور فعالیت می کنند که از این تعداد جداره سازی 187 واحد به طور کامل انجام شده و 231 بلوک باقیمانده در حال انجام است.

صفوی اظهار داشت : عملیات اجرایی بهسازی و ساماندهی نما و منظر پیاده راه خیابان حرم با نصب داربست و پیرایش الحاقات شامل حذف زوائد فیزیکی نظیر تابلوها، کرکره های فرسوده و سایبانها ، کولرهای آبی و گازی و ساماندهی تاسیسات شهری در قالب کابلها و جعبه های برق و مخابرات و علمک گاز از اواسط فروردین ماه سال جاری در شش بلوک کارگاهی آغاز شده است.

شهردار این منطقه با بیان اینکه بر اساس این طرح، سیما و منظر عمومی نماهای جانبی خیابان حرم با محوریت حفظ هویت ایرانی و اسلامی و نمایش هویت تاریخی این منطقه بهسازی می شود تصریح کرد: در سال 1395 عملیات اجرایی این پروژه در قالب جداره سازی و ساماندهی نما و منظر پیاده راه خیابان حرم حضرت عبدالعظیم (ع)در ابعاد 1225 مترمربع در هر ضلع با برآورد تقریبی 90 میلیارد ریال آغاز شد و پیش بینی می شود تا پایان آذر ماه سال جاری تکمیل شود.

شهردار منطقه ۲۰ با بیان اینکه بیشترین حضور و تردد زائران از خیابان حرم انجام می شود، یادآور شد: میانگین تردد زائران از این خیابان در ایام عادی سال، سیصد هزار نفر در ماه است که در مناسبت های مختلف سال نظیرایام نوروز، اعیاد مذهبی، راهپیمایی ها و مراسم مذهبی این میزان افزایش چشمگیری دارد.

بازدید حسن خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با همراهی شهردار و مدیران ارشد شهرداری منطقه 20 از پروژه های ساماندهی خیابان حرم، مرمت کاروانسرای شاه عباسی، ساماندهی فضای پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) انجام شد وعضو شورای اسلامی در جریان روند پروژه های شاخص منطقه 20 قرار گرفت.

شهردارشورا
نظرات (0)
Add Comment