پیشنهاد رئیس شورای شهر تهران مبنی بر جدایی شورای شهر ری/به جد پیگیر احقاق حق مردم ری هستیم

به گزارش راگانیوز ، هدایت‌الله جمالی‌پور سه‌شنبه‌شب در نشست خبری که به‌ مناسبت هفته دولت با حضور معاونان فرماندار و اصحاب رسانه در سالن جلسات فرمانداری ری برگزار شد، اظهار داشت: اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش از نوشتن نام ری بر عنوان شورای شهر امتناع کرده و از اجرای قانون سرپیچی می‌کنند.

وی ادامه داد: طی درخواستی که بنده و آیت‌الله ری شهری از اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش در ارتباط با تشکیل جلسه‌ای در شهرری برای بررسی معضلات این شهرستان داشتیم، مقرر شد روز چهارشنبه سوم شهریور جلسه‌ای در محل فرمانداری ویژه شهرستان ری تشکیل شود.

معاون استاندار تهران در ادامه این مطلب افزود: امروز مهدی چمران در نامه‌ای به من نوشته است که اگر اسم ری را حذف نکنی، جلسه را کنسل خواهیم کرد.

وی بیان کرد: طبق متن مصوب تبصره ماده ۱۲ اصل قانون اساسی، این شورا مربوط به شهرهای تهران، ری و تجریش بوده که نام آن نیز شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش است ولی آقای چمران حاضر نیست این قانون را بپذیرد.

جمالی‌پور ادامه داد: بازرسی کل کشور، وزیر کشور، استاندار تهران و مجلس شورای اسلامی نیز شورای شهر را مکلف به تبعیت از قانون کرده‌اند که با این وجود نیز موافقتی از سوی این شورا مشاهده نشده است.

رئیس شورای شهر تهران مانع از اجرای قانون می‌شود

وی با ابراز تأسف از اینکه رئیس شورای شهر تهران مانع از اجرای قانون می‌شود، گفت: این در حالی است که بیشترین رأی خود را از مردم ری گرفته، اما در مقابل حقوق مردم ری ایستاده است و به جد ادعا می کند که اهمیت تهران بالاتر است.

فرماندار ویژه شهرستان ری اضافه کرد: در مدت سه سال که از عمر شورای چهارم می‌گذرد، باوجود اینکه بنده و آیت‌الله ری شهری در صحن شورا برای حل مشکلات ری درخواست تشکیل جلسه در ری را دادیم هنوز رجوع نکرده‌اند و این بار که تصمیم به تشکیل جلسه گرفته شد، بنده را با شرط خود تهدید کرده و حتی حاضر نیستند برای بررسی مشکلات مردمی که به آن‌ها رأی داده‌اند، یک بار به شهرشان آمده و جلسه‌ای تشکیل دهند.

مجلس با همکاری دولت گام‌های بلندی در جهت رفع مشکلات شهرستان ری بردارد

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاه ویژه‌ای به شهرستان ری دارند و آن را «قبله تهران» نامیده‌اند، ابراز امیدواری کرد: مجلس دهم با همکاری دولت یازدهم گام‌های بلندی در جهت رفع مشکلات شهرستان ری بردارند.

جمالی‌پور با تأکید بر اینکه مصلحت مردم ری و تهران در یکپارچگی همین شورا است، تصریح کرد: در صورتی که اعضای شورا همچنان حق قانونی ری را نادیده بگیرند و از اضافه کردن اسم ری به شورای شهر از قانون و دستور مقامات عالی تمکین نکنند، به ناچار و علی‌رغم میل باطنی در انتخابات شورای آتی، شورای مستقل برای شهرستان ری تشکیل خواهیم داد.

رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد جدایی شورای ری را مطرح کرده است

وی با بیان اینکه رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد جدایی شورای ری را مطرح کرده است، گفت: وی به‌دنبال منافع مردم ری نیست.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه ما مُصر بر اجرای قانون هستیم، خاطرنشان کرد: ما از اجرای قانون کوتاه نمی‌آییم و به جد پیگیر احقاق حق مردم ری هستیم که در طول ۳۷ سال پس از انقلاب مظلوم واقع شده و انباشت انواع معضلات تهران را تحمل کرده است.

درآمد ری بیش از ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال است/به‌ دنبال دو قسمت کردن ری بودند که وزارت کشور از این کار جلوگیری کرد

وی، شهرری را دارای بیش از هزار میلیارد تومان درآمد دانست و تصریح کرد: اگر این طور نبود و درآمد ری کم بود، اصراری بر حفظ ری نمی‌کردند، حتی به‌ دنبال دو قسمت کردن ری بودند که وزارت کشور از این کار جلوگیری کرد.

جمالی‌پور با اشاره به اینکه ری مهد تمدن و نگین درخشان ایران است، تأکید کرد: مردم باید از هویت تاریخی ری صیانت کرده و به‌عنوان سرمایه میراثی حفظ و در مقابل کسانی که به این میراث خیانت می‌کنند، ایستادگی کنند.

ریشهرریشورای شهرفرماندار
نظرات (0)
Add Comment