پیوند با ولایت و همراه مردم بودن، رمز محبوبیت آیت الله هاشمی است

به گزارش راگانیوز ، حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که با حضور پرشور مردم و مسؤولان در مصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: انسان در سایه تقوا می تواند همه درها را باز بکند.

شاهچراغی ضمن عرض تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به ساحت مقدس حضرت ولی عصر، رهبر معظم انقلاب، جامعه روحانیت و مردم ولایتمدار گفت: نظام جمهوری اسلامی یکی از ارکان و استوانه های نظام که نام و چهره ای آشنا برای مردم بود، از دست داد.

وی افزود: پس از تشییع امام خمینی (ره)، تشییع آیت الله هاشمی کم نظیرترین تشییع بود و همه افراد جامعه از همه اقشار و سلیقه ها در این مراسم حضور داشتند.

امام جمعه شهرری در ادامه بیان کرد: دلیل مهمی که این تکریم ها و تجلیل ها را به دنبال داشت، شخصیت دینی و مجاهدت های این یار دیرین امام بود.

شاهچراغی با بیان اینکه هاشمی، مجاهد فی سبیل الله بود، گفت: این مبارز نستوه قریب به پنج سال در زندان در بدترین شرایط، سخت ترین شکنجه ها را تحمل کرده است.

وی ادامه داد: این اسطوره خستگی ناپذیر علیرغم تمام جریانات و پیشامدها، ۸۲ سال با نشاط وارد میدان شد که مبارزاتش اسوه و الگویی برای ما می باشد.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه هاشمی برای حیات اسلام و انقلاب از هیچ کوششی فروگذار نکرد، تصریح کرد: این عالم در طول عمر خود در کنار مبارزات از کارهای علمی غفلت نکرد و حتی در زندان تفسیر راهنمای قرآن را نوشت که در ۲۰ جلد منتشر شده است.

شاهچراغی به سخنانی از هاشمی اشاره کرد که گفته است: سپاه نور چشم من است و امام خامنه ای جان من است؛ روزی نبوده که من با رهبر معظم انقلاب تماس نداشته باشم.

وی در ادامه با بیان اینکه ۲۷ دی ماه سالروز شهدای فدائیان اسلام، شهیدان نواب صفوی،  طهماسبی، واحدی و ذوالقدر است، تصریح کرد: در قرآن مجید که تقوا، علم، جهاد و … با ارزش شمرده شده اند، پیشگامی در نهضت اسلام نیز دارای ارزش فراوانی ذکر شده است.

امام جمعه شهرری با اشاره به ۲۹ دی ماه که روز غزه و مقاومت نامیده شده است، گفت: مردم غزه در یک منطقه کوچک محصور هستند و در مقابل دشمن در شرایط بسیار سختی مقاومت و صبوری می کنند و سازمان حقوق بشر نسبت به این ظلم چشم خود را بسته است.

امام جمعهشهرریهاشمی رفسنجانی
نظرات (0)
Add Comment