چهل روز از پرواز معمار دانایی گذشت

به گزارش راگانیوز ، یادمان نمى رود که چگونه در این زمانه تاریک و زمستان معنویت ، نور امید شدى  تا ما ،دیو نادانی و بى تفاوتى  را در جمرات سیاهی و تباهی سنگ  زنیم.

یادمان نمی رود  که براى  عبور از گذر گاه پیچ در پیچ تردیدتا رسیدن به سعادتگاه یقین، ریسمانی از جنس سازندگى و اصلاحات  آویختی تا به اعتمادِ تمام آن را چنگ زنیم ، گرچه اى شیخ یقین در میان ما نیستى ،

اما احرام اندیشه را براى قرنها  بر تفکر ما پوشاندی تا در تکرار صفا و مروه ی  روز گار سیاسى مان  ، به روزمرگی نرسیم  و در حریم زیباى تفکر  و معنا، تاریکْ راه های مقصد ابدیت را به پاکی و درستى هر چه تمام تر در نوردیم.

یادمان نمى رود که  از چشمه سار کلام  و تفهیم ؛ سیرابمان کردی تا از مسیرآسمانیِ اصلاح و سازندگى و روشنی برنگردیم .

یادمان نمیرود که هنوز هم جواهر کلامت بر هر دلى مى نشیند ،معرفت مى گستراند وبی درنگ؛  رنگ رنگ و بهار هدیه میکند.

نام تو همواره در کنار سختى و سترگی جلوه می کند و ما در زلال طرواتْ افشان سخنت می نشینیم تا راهزنان راه حقیقت انقلاب را در حریم میهن  باز شناسیم .

یادمان نمیرود که همواره در برابر آنان که در ورطه جمود فکرى خویش غوطه ور بودند ، شمع روشنی بودى که آرام و بی ادعا ذوب شدى و نور امید در دلهاى فسرده مردم تاباندى !

جان گرامی ات  قطره قطره فرو  چکید  و هم اینک در محراب پرتو افکنی  یاد و راه تو  ؛ صدها پروانه عاشق به نیاز و راز ایستاده اند و تو باز امیر زمانه ،تا ابد بر دل  دانش اندوزان و معرفت جویان میمانی!

با خویش کلنجار می روم که چه بگویم؟

در عظمت یاد تو چه یاد کنم ؟

عزیزتر و آسمانی تر از این که ، آن منبع فیض کلام، رهبر کبیر  انقلاب ، آن مرد بزرگ ،خمینى کبیر خلاصه دل و جان ما فرمودند تا نهضت زنده است هاشمى  زنده است.

اما ،ما را چه باک. که تو معلم امید و بشارتی !

ای ابر پرسخاوت آسمان سیاست و معرفت باز هم یادت خواهد تابید ، و ما نیز دل به روزهایی مى بندیم  که نهال هایی را که درزمین دانایی به دست تدبیر و مراقبت وخون دل کاشتی ثمر دهند .

گرچه هنوز باورمان نمی‌شود که چهل روز  از رفتنت گذشته است و هنوز سخت است بپذیریم آن لبخندها و مهربانی‌ها، همچون دانه‌ای ،در گرانبهایی ،در زیر خاک خفته است، اما یقین داریم یادت جوانه خواهد زد و نام و نشانت درختی سبز و تناور خواهد شد.

ایت الله رفسنجانیچهلم
نظرات (0)
Add Comment