کارشناس شبکه بهداشت شهرستان ری توجه به علائم سکته مغزی را در درمان آن بسیار مؤثر دانست

 

 

به گزارش راگانیوز، هفتم آبان ماه‌روز جهانی سکته مغزی نام دارد و در این روز گروه‌های پزشکی تلاش می‌کنند تا با افزایش آگاهی مردم، شرایط را برای درمان و کاهش عوارض این بیماری فراهم کنند.

فرزانه فرد کارشناس مسئول آموزش بهداشت شبکه شهرری در این رابطه گفت: امروزه تلاش می‌شود تا بااطلاع رسانی به مردم و حساس کردن آن‌ها در مورد علائم خطر، از عوارض سکته مغزی کم شود.

فرد ادامه داد: تحقیقات نشان داده سکته مغزی سه نشانه مهم دارد، اختلال در تکلم، فلج دست و صورت که از مردم خواسته می‌شود تا در صورت مشاهده این علائم در خود یا نزدیکان به‌سرعت با اورژانس تماس بگیرند.

کارشناس شبکه شهرری ادامه داد: تحقیقات نشان داده است تا در صورت مراجعه به‌موقع به مراکز درمانی از میزان آسیب‌های سکته مغزی کاسته می‌شود و فرد می‌تواند پس از درمان به زندگی عادی بازگردد.

فرد در مورد عوامل مستعد کننده ابتلا به سکته مغزی گفت: استرس یک عامل مهم در بروز سکته است. افرادی که در معرض استرس‌های زندگی و شغلی هستند، میزان بروز سکته در آن‌ها بیشتر مشاهده می‌شود. استعمال دخانیات و سیگار، بی‌تحرکی، فشارخون و عادات غلط زندگی نیز خطر بروز سکته را افزایش می‌دهد.

کارشناس شبکه شهرری در پایان گفت: به مناسبت روز جهانی سکته مغزی برنامه‌های آموزشی در واحدهای محیطی شبکه شهرری اجرا می‌شود و از کارکنان خواسته‌شده تا در مورد این بیماری و علائم آن به مردم آموزش دهند.

آنبسیاربهبهداشتتوجهدانستدردرمانراریسکتهشبکهشهرریشهرستانعلائممؤثرمغزیکارشناس
نظرات (0)
Add Comment