آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

کارشناس شبکه بهداشت شهرستان ری توجه به علائم سکته مغزی را در درمان آن بسیار مؤثر دانست

cva.re.45

 

 

به گزارش راگانیوز، هفتم آبان ماه‌روز جهانی سکته مغزی نام دارد و در این روز گروه‌های پزشکی تلاش می‌کنند تا با افزایش آگاهی مردم، شرایط را برای درمان و کاهش عوارض این بیماری فراهم کنند.

فرزانه فرد کارشناس مسئول آموزش بهداشت شبکه شهرری در این رابطه گفت: امروزه تلاش می‌شود تا بااطلاع رسانی به مردم و حساس کردن آن‌ها در مورد علائم خطر، از عوارض سکته مغزی کم شود.

فرد ادامه داد: تحقیقات نشان داده سکته مغزی سه نشانه مهم دارد، اختلال در تکلم، فلج دست و صورت که از مردم خواسته می‌شود تا در صورت مشاهده این علائم در خود یا نزدیکان به‌سرعت با اورژانس تماس بگیرند.

کارشناس شبکه شهرری ادامه داد: تحقیقات نشان داده است تا در صورت مراجعه به‌موقع به مراکز درمانی از میزان آسیب‌های سکته مغزی کاسته می‌شود و فرد می‌تواند پس از درمان به زندگی عادی بازگردد.

فرد در مورد عوامل مستعد کننده ابتلا به سکته مغزی گفت: استرس یک عامل مهم در بروز سکته است. افرادی که در معرض استرس‌های زندگی و شغلی هستند، میزان بروز سکته در آن‌ها بیشتر مشاهده می‌شود. استعمال دخانیات و سیگار، بی‌تحرکی، فشارخون و عادات غلط زندگی نیز خطر بروز سکته را افزایش می‌دهد.

کارشناس شبکه شهرری در پایان گفت: به مناسبت روز جهانی سکته مغزی برنامه‌های آموزشی در واحدهای محیطی شبکه شهرری اجرا می‌شود و از کارکنان خواسته‌شده تا در مورد این بیماری و علائم آن به مردم آموزش دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.