آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فرماندار ری: توسعه ری قربانی توسعه پایتخت شده است

به گزارش راگانیوز ، هدایت‌الله جمالی‌پور امروز در دومین سمینار نقش شوراها در توسعه شهرستان ری که در هتل فرودگاهی امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار داشت: در قانون اساسی اهمیت و نقش شوراها بسیار مهم جلوه داده شده است و تأثیر قابل توجه و بی‌بدیلی به عنوان یک نهاد سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه محله، بخش، روستا و شهر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به معضلات تحمیل شده به ری تصریح کرد: شهر ری وارث معضلات تهران است و اگر ری در فاصله بیشتری از پایتخت قرار داشت بسیاری از ظرفیت‌هایی که تاکنون مورد غفلت قرار گرفته می‌توانست به فرصت تبدیل شود.

فرماندار شهر ری افزود: ظرفیت‌های تاریخی و  مذهبی بسیاری از شهرری نابود شده که می‌توانست تبدیل به ظرفیت‌های گردشگری شود.

جمالی‌پور یا اشاره به توسعه ری بیان کرد: آثار همجواری پایتخت برای ری، ۹ هزار تن زباله و انواع معضلاتی است که اگر منصفانه قضاوت کنیم می‌توان گفت توسعه ری قربانی توسعه تهران شده است.

وی ادامه داد: موضوعات بسیاری در شهر تهران گسترش پیدا کرده اما دریغ از رسیدگی به بافت فرسوده ری و توسعه خیابان فدائیان اسلام که مهم‌ترین خیابان در شهرری است و بنده به خاطر تراکم در بافت فرسوده بسیار نگران هستم.

در ادامه خلیل‌آبادی رئیس شورای اسلامی شهرستان با اشاره به تأثیر برگزاری چنین سمینارهایی در افزایش آگاهی مردم و مسئولان بیان کرد: هدف از برگزاری سالانه این سمینار هم‌اندیشی سه‌جانبه مردم، بخش خصوصی و دولت یعنی ذی‌نفعان حکمروایی می‌باشد.

وی در پایان تأکید کرد: موقعیت بین‌المللی و جایگاه شوراها و امکانات جانبی سبب شده که هر دو نشست را در این فضا برگزار کنیم.

تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.