کاشت نهال در امامزاده ابوالحسن (ع) شهرری به مناسبت هفته درختکاری

به گزارش راگانیوز ، مراسم روز درختکاری با حضور حجت‌الاسلام قاسم پور جانشین نماینده ولی فقیه در منابع طبیعی، هدایت‌الله جمالی‌پور فرماندار شهرری، حجت‌الاسلام استاجی مدیر کل بقاع سازمان اوقاف، حجت‌الاسلام حسن خانی معاون فرهنگی اوقاف شهرری و سعید کریمی مدیر آستان مقدس امامزاده ابوالحسن(ع) در این مکان مقدس برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام قاسم پور جانشین نماینده ولی فقیه در منابع طبیعی گفت: خداوند کلمه طیبه را به ریشه پاکیزه تعبیر کرده که ریشه آن در زمین و شاخه‌های آن در آسمان است، پیامبر(ص) فرمودند من درخت نبوت، حضرت فاطمه زهرا(س) شاخه آن، امیرمومنان امام علی(ع) شکوفه آن، حسنین میوه‌های آن و شیعیان ما برگ‌های این درخت هستند.
وی افزود: اسلام هر روز را روز مادر می‌داند پیامبر(ص) می‌فرمایند هر جا گرفتار شدید کنار قبر پدر یا مادر بروید 7 مرتبه ان انزلنا بخوانید خداوند به دعای آنها حاجت شما را برآورده به خیر می‌کند، مادر نقش بسیار عظیمی در تحول زندگی مادی و معنوی، اجتماعی و فرهنگی انسان دارد.
حجت‌الاسلام قاسم پور با بیان اینکه مادران منبع عظیم رافت و رحمت خداوند هستند، عنوان کرد: مادران شیره جان خود را به فرزندان می‌دهند که آنها قوی و بزرگ شوند، این خصلت مادر را درخت نیز دارد که از جانب خداوند مامور هستند تا غبار و آلودگی را جذب و هوا را لطیف کرده و اکسیژن به بشریت تحویل می‌دهند، درخت‌ها و جنگل‌های زیادی نابود شدند که به انسان‌ها حیات ببخشند.
نماینده ولی فقیه در منابع طبیعی ادامه داد: درختکاری سیره انبیا و اهل‌بیت(ع) بوده است در کشور ما روز درختکاری تلاش می‌شود این سنت حسنه به صورت نمادین احیا شود،
وی با بیان اینکه روز درختکاری نباید مختص یک روز باشد، بیان داشت: باید از درخت‌های غرس شده محافظ شود که خشک نشوند، همه انبیا به شغل درختکاری مشغول بودند، حضرت امیرمومنان امام علی(ع) نخل‌ستان‌های زیادی را احداث و وقف فقرا کرده بودند.
حجت‌الاسلام قاسم پور با استناد به چند روایت و حدیث، گفت: اگر کسی درختی را غرس کند بعد از مرگ او انسانی از میوه و شاخه آن استفاده کند برای او صدقه جاریه است، خداوند انسان را موظف کرده که درخت را بکارد و آن را آبیاری کند، باید فرهنگ درختکاری بیش از این در کشورمان احیا و توسعه یابد.

فارس

حسن ابادراگانیوزنهالکاشت
نظرات (0)
Add Comment