گذر از فصل گرما بدون تنش آبی، نیازمند مشارکت همگانی است

به گزارش راگانیوز ، اصغر کرمی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران جنوب تهران در سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب منطقه 6 (شهرری)، به‌مناسبت فرا رسیدن فصل گرما از مشترکان منطقه خواست تا با مشارکت همگانی در امر صرفه جویی و پرهیز از مصارف غیر ضروری، آبفای منطقه را در مدیریت بهینه مصرف آب یاری کنند تا همه‌ شهروندان فصل گرم سال را با کمترین تنش و دغدغه‌ آبی سپری کنند.

وی با اشاره به مصرف بیش از الگوی مجاز شهروندان و مشترکان منطقه و لزوم کاهش مصارف به ویژه در روزهای آینده اظهار داشت: الگوی مصرف مجاز روزانه برای هر فرد 150 لیتر در روز است که مشترکان هم اکنون بسیار بیشتر از الگوی مجاز (در حدود دو برابر الگو) مصرف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه 6 (شهرری) افزود: اگر این روند در روزهای آینده ادامه داشته باشد بدون شک تامین آب برای شهروندان در روزهای گرم تابستان بسیار سخت خواهد بود؛ چرا که هم منابع ما بسیار محدود است و هم تاسیسات و امکانات شرکت قادر به پاسخگویی به این حجم افزایش مصرف نخواهد بود.

وی ادامه داد: مشترکان از همین امروز باید به فکر صرفه‌جویی باشند و از مصارف بی‌رویه و غیر ضرور بپرهیزند.

کرمی با هشدار در ارتباط با کمبود منابع آبی و لزوم همراهی و مشارکت همگانی در امر صرفه جویی گفت: تامین آب آشامیدنی شهروندان و مواجه نشدن مشترکان با قطعی آب در فصل گرما امری است که آبفای منطقه تمام تلاش خود را برای تحقق آن به کار خواهد بست اما موفقیت آبفای منطقه در این امر نیازمند همراهی و مشارکت همگانی در صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب است.

وی تنها راه گذر از شرایط کم آبی را مشارکت همگانی دانست و خاطرنشان کرد: شهروندان تنها با 15 تا 20 درصد صرفه‌جویی در مصرف، مشارکت اثرگذاری در مدیریت مصرف آب خواهند داشت و ضمن آنکه خود و خانواده آن‌ها در فصل گرما دچار کم آبی نخواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه 6 (شهرری) تصریح کرد: امکان دسترسی سایر شهروندان به آب را در فصل تابستان فراهم می‌آورند. اگر این مشارکت تحقق یابد ما تابستان امسال را با کمترین مشکل و تنش آبی پشت سر خواهیم گذاشت.

وی با تاکید بر این‌که صرفه‌جویی فقط برای یک فصل خاص نیست و ما در همه‌ی فصل ها نیازمند صرفه‌جویی هستیم، گفت: یکم تا هفتم تیرماه هرسال که مصادف است با آغاز فصل گرما، به نام هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است تا شهروندان بیشتر به صرفه‌جویی در مصرف و حفظ منابع آب توجه کنند.

کرمی در پایان بیان داشت: امیدواریم این هفته فرصت مناسبی را فراهم آورد تا همه در امر صرفه جویی مشارکت کنند و با مصرف درست و بهینه، شرکت آب و فاضلاب را در تامین و مدیریت مصرف آب آشامیدنی در تابستان و گذر از فصل گرم سال یاری کنند.

ابفاشهرری
نظرات (0)
Add Comment