گورستان تاریخی ابن‌بابویه به بهانه گسترش فضای سبز تخریب نشود /مجلس پیگیر صیانت از میراث باستانی ری

به گزارش راگانیوز ، غلامرضا حیدری  با اشاره به اینکه باید ابنیه و گورستان‌های تاریخی را در هر شرایطی حفظ کرد، گفت: میراث تاریخی از گورستان گرفته تا دیگر اماکن و ابنیه هویت و تاریخ مردم یک کشور را تشکیل می‌دهند لذا باید چنان فرهنگ و عرقی نسبت به این مهم در میان تک تک افراد جامعه ایجاد شود که مانع از آسیب رسیدن به هویت خود شوند؛ نه آنکه حتی مسئولان شهری نیز به درک اهمیت این مهم نرسیده باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توسعه ابن بابویه با تخریب این گورستان دو مقوله متفاوت است لذا ارائه پیشنهاد و توصیه به تغییر کاربری این مکان تاریخی از سوی شورای شهر غیرقابل قبول است؛ البته مجلس اقدامات آن‌ها را رصد و پیگیری می‌کند.

وی با تاکید براینکه ابن بابویه آرامگاه مشاهیر بزرگ ایران است و از طریق همین گورستان می‌توان بخش قابل ملاحظه‌‍‌ای از تاریخ را زنده و حفظ کرد، افزود: شورای  شهر باید در کنار میراث فرهنگی به دنبال جهانی کردن این گورستان و جذب گردشگر بیشتر باشد لذا حتی فکر تخریب تاسف برانگیز است.

حیدری با اشاره به تخریب قبرهای چند صد ساله این گورستان طی چند سال گذشته با هدف گسترش شبستان، گفت: بهتر است مسئولان بیش از این، تاریخ این شهر پرقدمت را به چالش نکشند و به دنبال پیاده کردن ایده‌های مخرب خود نباشند.

عضو کمیسیون بودجه در مجلس با تاکید بر اینکه هرگز با زیباسازی شهرها مخالف نیست اما در جریان این کار نباید تاریخ یک شهر و کشور را مورد دخل و تصرف قرار داد، اضافه کرد: متاسفانه تخریب‌های شهرداری در تهران بی‌شمار است./

خانه ملت

امامزادهتخریبراگانیوزشهرری
نظرات (0)
Add Comment