گیاهان بومی منطقه 20 قلمه‌گیری شدند / جنگل‌کاری جنوب تهران با گونه‌های بومی توسعه می‌یابد

به گزارش راگانیوز ، سعید شیرازی شهر امروز در جریان بازدید از فضاهای سبز منطقه 20 اظهار کرد: به منظور استفاده از گونه‌های بومی منطقه برای توسعه و نگهداری اراضی کمربند سبز پهنه جنوبی شهر تهران طرح قلمه‌گیری از این گونه‌ها در این منطقه جنوبی به اجرا درآمده است.

معاون امور شهری و فضای سبز شهردار منطقه 20 افزود: در اولین گام این طرح، حدود یک‌هزار قلمه از درختچه گز محدوده حسن‌آباد شهرری با حضور مدیران سازمان بوستان‌ها و مدیران شهری منطقه 20 تهیه شده است.

وی صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و ادامه داد:  روند ریشه‌دهی قلمه‌های تهیه شده و تولید نهال‌های ارقام بومی در گلخانه‌های مرکز تحقیقات و توسعه جنگل‌کاری فضای سبز شهرداری منطقه 20 انجام می‌شود.

معاون امور شهری و فضای سبز شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه این طرح به همت اداره فضای سبز شهرداری منطقه 20 به اجرا در آمده است یادآور شد: شهروندان علاقه‌مند برای مشارکت با طرح قلمه‌گیری و دریافت آموزش‌های تخصصی می‌توانند به مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری منطقه 20 واقع در بزرگراه شهید کریمی، بوستان فجر مراجعه کنند و یا با شماره‌های 33394939، 33742821 تماس بگیرند.

 

جنگلدرختشهرری
نظرات (0)
Add Comment