یک سوم شهدای مدافع حرم در استان تهران از «شهر ری» هستند

به گزارش راگانیوز ؛ نادر نصیری، با بیان اینکه شهرستان‌های استان تهران در مجموع ۸ هزار و ۶۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند اظهار داشت:‌ شهرری با ۲ هزار و ۳۷۵ شهید و چهاردانگه با یک‌هزار و ۴۶۹ شهید جزء شهرستان‌هایی هستند که بیشترین شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند.

وی با اشاره به وجود ۸ هزار و ۷۲۵ شهید در شهرستان‌های استان تهران افزود: تعداد قابل توجهی از خانواده‌های شهدا شهرستان‌های تابع این اداره کل، ۲ شهید و حتی بیش از آن را در راه اسلام اهدا کرده‌اند، که بر همین اساس ۲۰ خانواده ۳ شهید و بالاتر، ۲۷۹ خانواده دو شهید و ۱۴۹ خانواده نیز تک فرزند ذکور خود را برای دفاع از کیان و خاک و ناموس کشور فدا کردند.
یک سوم شهدای مدافع حرم در استان تهران از شهر ری هستند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در ادامه با اشاره به شمار شهدای مدافع حرم در شهرستان‌های استان تهران نیز تصریح کرد: در سال‌های اخیر در دفاع از حریم آل‌الله شهدای بسیاری از شهرستان‌های استان تهران عاشقانه پرواز کرده و کبوتر مدافع حرم شدند که تاکنون این عروج کرده‌ها به تعداد ۴۵۳ شهید رسیده است. در این میان حدود یک سوم این شهداء از دیار عبدالعظیم حسنی(ع) بوده‌اند.

نصیری در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش تعداد گلزارهای شهدای اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۵۷ گلزار شهدا در شهرستان‌های استان تهران تکمیل شده و همچنین تعداد ۳ هزار و ۸۲۷ مزار شهدا در شهرستان‌های استان تهران نیز شرایط آن‌ها نسبت به سال‌های پیش از این ساماندهی شده است.
بیش از ۱۰ هزار دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگر صورت گرفته است
وی با بیان این موضوع که تلاش کارمندان و مدیریت صورت گرفته در سال‌های اخیر سبب بهبود ۱۶نمره‌ای نظارت ستادی نسبت به سال‌های گذشته شده است گفت: افزایش کمّی و کیفی خدمات در تمام حوزه‌ها به یک باره رخ نمی‌دهد؛ بلکه در سایه تلاش و خدمت خالصانه فراهم می‌شود که این مهّم به خوبی در سال‌های اخیر در شهرستان‌های استان تهران و این اداره کل به سرانجام رسیده است، که کسب نمره ۸۶ در سال۹۶ نمونه بارز این امر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با تأکید بر این موضوع که تکریم و تجلیل جامعه شاهد و ایثارگر یکی از سیاست‌های اصلی این اداره کل است عنوان کرد: مجموعه اداره کل بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران و ادارات تابع بیش از ۲۸۰ بازدید مناسبتی، ۶۴ طرح سپاس که در قالب این طرح ۴ هزار و ۴۰۸ دیدار در کنار ۱۷۰بازدید سرزده از شهرستان‌های تابعه شده است که در همین زمینه سالیانه بیش از ۱۰ هزار دیدار در قالب این دیدارها توسط مسئولان استانی، شهرستانی و شهری با خانواده شهدا و ایثارگران صورت گرفته است .

۱۰ هزار خانواده شهید و ایثارگر به سرزمین وحی اعزام شده‌اند

نصیری در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سازمانی توجه به نشاط و طراوت روحی و روانی و بهره‌مندی از اردوهای زیارتی و سیاحتی در کنار اعزام ۱۵۰۰ خانواده شهید و ایثارگر به سرزمین وحی و بیش از ۱۰هزار اردوی زیارتی و سیاحتی برای جامعه هدف این اداره کل تدوین، برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نگاه ویژه این مجموعه به جهت بهبود شرایط اشتغال خانواده شهدا در سال‌های اخیر نیز خاطرنشان کرد: در کنار اعطای میزان قابل توجهی وام اشتغال که با همکاری بانک‌ها و منابع مختلف دیگر به متقاضیان با هماهنگی‌ها و تعاملات صورت گرفته برای بیش از ۱۳۰۰نفر از اعضای خانواده شهدا و ایثارگران در بخش‌های دولتی و خصوصی اشتغال ایجاد شد که این مهّم نیز از جمله اقدامات مؤثر این مجموعه بوده است.

تسنیم

شهداشهرریمدافع حرم
نظرات (0)
Add Comment