۸ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان ری مسدود شد

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان تهران، سید حمید رضا حسینی اظهار داشت: این هشت حلقه چاه در مجموع با عمق ۳۰۴ متر و آبدهی هفت و نیم لیتر در ثانیه در اراضی این منطقه مسدود شد.
وی تصریح کرد: با انجام این عملیات از خروج بیش از ۱۸۵ هزار و ۲۲۰ متر مکعب در سال از سفره های آب زیرزمینی این شهرستان جلوگیری خواهد شد.
حسینی عنوان کرد: در طول این مدت ۱۰ حکم قضایی اخذ و همچنین سه اخطار نیز به متخلفان ابلاغ شده است.
وی تاکید کرد: امور منابع آب شهرستان ری بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد می کند.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری در حال حاضر ۶۰ روستا با جمعیت ۳۵۰ هزار نفر با ۳۰ هزار مشترک مجاز خانگی است که عمده چاهای غیرمجاز نیز در روستاها قرار دارند.
هم اکنون این شهرستان با مشکل کم آبی مواجه است و امسال ۶ قنات کهریزک، قلعه سنگی، قلعه آبی، قلعه شیخ، رضایی و قلعه نو که در این منطقه جاری بود به دلیل خشکسالی های اخیر، احداث خط یک مترو تهران و حفر چاه های عمیق در کنار چاه های مادر خشک شد.
رودخانه های فصلی کن، کرج و جاجرود از شمال تهران به این منطقه سرازیر می شوند که امروزه منابع آبی این رودخانه کاهش یافته است، از طرفی دو روخانه نهر فیروزآباد و سرخه حصار نیز سالانه ۴۰۰ هزار متر مکعب آب های غیرمتعارف را وارد این منطقه می کنند که برای کشاورزی مناسب نیست.

حلقهراگانیوزشهرریچاه
نظرات (0)
Add Comment