10 هزار نفر در مراکز ترک اعتیاد شهرستان ری پذیرش شدند

به گزارش راگانیوز ؛ شهبانو کامرانی اظهار کرد: هم اینک 44 مرکز اقامتی ترک اعتیاد دراین شهرستان فعال هستند که درهر یک از این مراکز پزشک، روانشناس، روانپزشک و مددیاراعتیاد به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه پرهیزمداری از اعتیاد مهمترین رسالت کاری این مراکز محسوب می شود، تصریح کرد: این مراکز تنها به متادون درمانی نمی پردازند و کاری خواهند کرد که بیمار هیچگونه مواد مخدری را در این مراکز تجربه نخواهد کرد.
وی عنوان کرد: کارشناسان در این مراکز تکنیک های لازم برای مقابله با اعتیاد را آموزش می دهند وعلاوه بر این خانواده های این افراد نیز از تیر راس این آموزش ها خارج نیستند و عوامل سوق دهنده به این افراد آسیب دیده را آموزش می بینند.
معاون پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: حوزه اعتیاد بسییار سخت و وسوسه کننده است و افرادی که از این مراکز، پاک بیرون می روند احتمال درگیر شدن به اعتیاد را دارند که نقش خانواده ها در این امر بسیار حساس و تاثیرگذار است.
وی یادآور شد: رسالت سازمان بهزیستی تنها جمع آوری بیماران معتاد و کمک برای ترک اعتیاد است این در حالی است که سایر ارگان های متولی نیز باید جوانب بعد از دوران ترک اعتیاد را در نظر گرفته و این بیماران را یاری کنند.
وی ادامه داد: با همکاری آموزش و پرورش سعی کردیم تا همکاری های خوبی را در این زمینه داشته باشیم و جوانان را از خطرهای اعتیاد آگاه کنیم.
18 هزار معلول نابینا، ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، سه هزار زن سرپرست خانوار و 2 هزار و 500 سالمند زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی شهر ری قرار دارند.

ایرنا

اعتیادشهرریمرکز
نظرات (0)
Add Comment