دستگيري سارقان مسلح تحت پوشش مأمور

به گزارش راگانیوز ، با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع «سرقت بعنف محموله» و به دستور داديار شعبه اول دادسراي ناحيه 34 تهران، پرونده جهت رسيدگي در اختيار اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «بنده با خودرو کاميون به شماره انتظامي ايران 59/*** ع 67، تعداد شش گاو شيري به ارزش 37 ميليون تومان را از شهرستان آمل به مقصد اراک بارگيري کرده بودم؛ ساعت 18 روز يازدهم آبان94، در ابتداي ورودي اتوبان تهران – ساوه جهت بازديد چرخ‌هاي کاميون توقف کرده بودم که يک دستگاه خودرو پرايد مشکي با چهار سرنشين در کنار من توقف کرد؛ ناگهان آنها يک گوني روي سرم کشيده و مرا به داخل پرايد انداختند ؛ بعد از گذشت چندين ساعت نهايتا مرا در کنار اتوبان و در تاريکي شب از پرايدشان پياده کرده و يکي از آنها عنوان کرد که چند صد متر جلوتر کاميون را رها کردند؛ براي پيدا کردن کاميون به راه افتادم تا اينکه چند کيلومتر جلوتر، کاميون را پيدا کردم اما هر شش رأس گاو سرقت شده بود». باتوجه به اظهارات مالباخته مبني بر اينکه در زمان توقف خودرو پرايد و همچنين زمان سرقت موفق به ديدن چهره يکي از سارقين شده و قادر به شناسايي اين شخص مي‌باشد، کارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ اقدام به چهره نگاري و بررسي سوابق مجرمين سابقه‌دار کرده و نهايتا موفق به شناسايي مجرمي سابقه دار بهزاد. ر (30 ساله) شدند که بارها به اتهام ارتکاب جرايم مختلف سرقت منزل، حمل و نگهداري سلاح گرم و… بارها دستگير و روانه زندان شده بود و در حال حاضر نيز تحت تعقيب مراجع قضايي و انتظامي استان گيلان قرار داشت. با شناسايي هويت يکي از سارقين، کارآگاهان با انجام اقدامات پليسي موفق به شناسايي آخرين مخفيگاه بهزاد در شهرستان واوان شده، با اخذ نيابت قضايي به اين شهرستان اعزام و در روز 21 دي94 اقدام به دستگيري بهزاد. ر کردند.

بهزاد پس از دستگيري و مواجه حضوري با مالباخته صراحتا به ربايش مالباخته و سرقت 6 رأس گاو اعتراف کرد و عنوان داشت: «روز سرقت، به همراه سه نفر از دوستانم بنام‌هاي «احمد. الف»، «مجيد. غ» و «رامين. ز» براي خريد يک دستگاه خودرو پژو 405 به تهران آمده اما ماشيني خريداري نکردم ؛ در مسير بازگشت از تهران بوديم که در اتوبان آزدگان، متوجه يک دستگاه کاميون سفيد رنگ شديم که حامل 6 رأس گاو بود. هر چهار نفر تصميم گرفتيم که در صورت امکان گاوها را سرقت کنيم ؛ کاميون را تعقيب کرديم تا اينکه راننده کاميون توقف کرد و از ماشين پياده شد ؛…. ؛ من گاوها را به باغ يکي از دوستانم که کليدش در اختيارم بود، انتقال دادم و هر شش رأس گاو را به مبلغ 12 ميليون تومامن فروختم ؛ دو نفر از بچه‌ها نيز راننده کاميون را به خودشان بردند تا رهايش کنند». با شناسايي احد. الف (33 ساله)، مجيد. غ (31 ساله) و رامين. ز (23 ساله) به عنوان سه عضو ديگر گروه و بررسي سوابق آنها مشخص شد که اين سه نفر نيز از مجرمين سابقه دار در زمينه ارتکاب جرايم مختلف «ايراد ضرب و جرح عمدي با چاقو»، «اخلال در نظم عمومي»، «آزار و اذيت جنسي»، «جيب بري»، «آدم ربايي»، «سرقت منزل»، «حمل و نگهداري سلاح گرم» و… هستند که بارها دستگير و روانه زندان شده و نيز دو نفر از آنها به اتهام مشارکت در سرقت بعنف محموله (رامين) و سرقت و کلاهبرداري (مجيد) تحت تعقيب دادسراي عمومي و انقلاب شهرري قرار دارند. با شناسايي مخفيگاه اين سه متهم نيز، هر سه آنها در سه عمليات مشترک و همزمان در مخفيگاه‌هايشان در شهرستان واوان، دستگير و به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شدند. در بازرسي از مخفيگاه متهمين، کارآگاهان موفق به کشف مدارک شناسايي متعلق به فرد ناشناسي شدند که با بررسي اين مدارک مشخص شد اين مدارک متعلق به شخصي است که منزلش در روز پنجم بهمن94 توسط مأمورنما مورد سرقت قرار قرار گرفته و شاکي پرونده (مالباخته) نيز توسط افراد مأمورنما مورد ربايش قرار گرفته است.

با شناسايي شاکي پرونده و دعوت وي جهت حضور در اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ، بلافاصله متهمين مورد شناسايي قرار گرفتند ؛ مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : “ساعت 6 روز پنجم دي94 داخل خانه خود در منطقه صالح آباد شهرستان اسلامشهر در حال استراحت بودم که ناگهان در ورودي خانه شکسته شد و چند نفر در حاليکه يک نفر از آنها يک قبضه اسلحه کمري در دست داشت، وارد خانه شدند؛ آنها خودشان را مأمور مبارزه با موادمخدر معرفي و همزمان شروع به بازرسي خانه کردند ؛ ناگهان توسط آنها مورد ضرب و شتم قرار گرفته، مرا به داخل صندوق عقب ماشين خودم انداختند و با خودشان بردند؛ پس از چند ساعت گروگانگيري آنها عنوان کردند که مي‌بايست در ازاي آزادي به آنها پول پرداخت کنم و آنزمان بود که متوجه شدم آنها مأمور نيستند؛ آنها من و خانواده‌ام را تهديد کردند که بايستي مبلغ 20 ميليون تومان به آنها پرداخت کنيم؛ نهايتا مبلغ 13 ميليون تومان وجه نقد داخل حساب عابر بانک مرا برداشت کرده و در داخل اتوبان تهران – قم با چشمان بسته رهايم کردند. پس از دور شدن آنها از محل، چشمان خودم را باز کردم؛ چند صد متر جلوتر متوجه شدم خودرو مرا در کنار توبان رها کردند؛ زمانيکه به خانه بازگشتم، متوجه شدم که آنها در زمان حضور سارقين مأمورنما در داخل خانه‌ام آنها مبلغ 12 ميليون تومان وجه نقد داخل خانه را به همراه تعدادي از وسايل خانه از قبيل تلويزيون LED و… سرقت کردند». سرهنگ کارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: «باتوجه به سوابق متهمين در ارتکاب جرايم مختلف، شناسايي تعدادي از شکات و مالباختگان، تنوع در شيوه و شگرد انجام سرقت‌ها (زورگيري، اخاذي، سرقت‌هاي تحت پوشش مأمور و… ) و به جهت شناسايي ساير جرايم ارتکابي متهمين و شکات و مالباختگان پرونده، دستور انتشار بدون پوشش تصوير هر چهار متهم از سوي مقام محترم قضايي صادر شده است؛ لذا از کليه شکات و مالباختگاني که موفق به شناسايي تصوير متهمين شدند دعوت مي‌شود تا جهت پيگيري شکايات خود به نشاني اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه کنند».

سرقتشهرریمسلحانه
نظرات (0)
Add Comment