رونمایی از کتاب “مرغ هوا” نوشته عزت اله الوندی در شهرستان ری

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی اداره کتابخانه های شهرستان ری، این برنامه روز سه شنبه 20 بهمن ماه همزمان با نهمین روز از ایام الله دهه فجر با حضور علی اکبر قربانی رئیس اداره کتابخانه های شهرستان ری و مسئولین شهرداری و شورایاری در محل تالار اجتماعات سرای محله استخر شهرستان ری برگزار شد.

در ابتدا با حضور نویسنده و منتقد و رئیس اداره کتابخانه های شهرستان مراسم رونمایی از کتاب برگزار شد، سپس سودابه فرضی پور کارشناس مجری برنامه ضمن خیرمقدم و تبریک ایام دهه فجر به حاضران، توضیحاتی در مورد نویسنده کتاب و آثار ایشان ارائه دادند.

در ادامه  عزت اله الوندی نویسنده به داستان کتاب اشاره نمود و عنوان کردند ماجرای کتاب در دهه 50 و پیش از انقلاب اسلامی بوده که مربوط به شهر کوچکی می باشد که مردمان آن به دور از ماجراهای انقلاب زندگی می کنند.

 تنها رابطه ای که این مردم با حوادث پیش از انقلاب دارند مربوط به فردی به نام “سعدی آذرباد” است که یاغی شده و برای فرار از دست ماموران حکومتی دور از شهر و در کوهستان زندگی می کند. همچنین در این داستان دو پسرعمو که شخصیت های اصلی داستان را شکل می دهند بعد از آتش سوزی خانه “خاله مریم” که عمدا توسط ماموران حکومتی صورت گرفته موظف به رساندن نامه “خاله مریم” به دست پسرش “بهمن” شده.

 این نامه راز بزرگی را برملا می کند و ماجراها به نوعی منجر به تشکیل یک گروه انقلابی توسط پسرعموها و نوجوانان این شهر شده و برضد حکومت شاهنشاهی به مبارزه پرداختند…

در ادامه منتقد جلسه حسین فتاحی (نویسنده و مترجم) این اثر را از نظر محتوایی تایید و کار را از نظر کاربرد نمادها تحسین کردنی عنوان نمودند ولی بطور کلی اعتقاد داشتند که این اثر می توانست ساختار قوی تری داشته باشد.

سپس سودابه فرضی پور کارشناس مجری برنامه به تحلیل مباحث مطرح در جلسه پرداخته و ضمن تمجید اثر عنوان کردند ضعفهایی در خصوص مقدمه چینی وجود دارد که از نظر حس برانگیزی، خواننده را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

در پایان، جلسه با پرسش و پاسخ حاضران و گرفتن عکس یادگاری با نویسنده و منتقد خاتمه یافت.

رونماییشهرریمرغ هواکتاب
نظرات (0)
Add Comment