36 درصد مصرف مواد مخدر را دانشجویان تشکیل می دهند

به گزارش راگانیوز ؛ احمد کاهه روز شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ استان تهران در شهرری افزود: دشمنان نظام اسلامی با برنامه ریزی دقیق و با ترفندهایی مانند افزایش تولید مواد مخدر در کشور افغانستان و تغییر الگوی مصرف از مواد سنتی به صنعتی و تولید مواد محرک روان گردان موجب ترویج اعتیاد در بین جوانان شده اند.
وی تصریح کرد: برخلاف گذشته که حاشیه شهرها و افراد فقیر جامعه درگیر این معضل اجتماعی بودند، هم اکنون جوانان و افراد غنی درگیر هستند.
وی با بیان اینکه در گذشته فقط پنج درصد افراد معتاد سواد بالاتر از دیپلم را داشتند، عنوان کرد: اعتیاد در میان زنان در گذشته سه درصد بود ولی امروزه آمارهای غیر رسمی حکایت از 12 درصد دارد.
کاهه ادامه داد: تاثیر مواد مخدر بر روی زنان بسیار مخرب تر از مردان است به طوری که مردان در طول هشت سال به اعتیاد تزریقی روی می آورند در حالی که زنان همین مسیر را در 2 سال طی می کنند.
وی با اشاره به اینکه اعتیاد زنان آسیب های اجتماعی بیشتری را نسبت به اعتیاد مردان به دنبال دارد، یادآور شد: اعتیاد هر زن تعداد زیادی از افراد را درگیر می کند و همچنین کودکانی که مادرشان اعتیاد دارند نیز باید مسیر درمان را طی کنند.
کاهه در ادامه به تاثیرات اعتیاد و معتادان در جرایم اجتماعی اشاره کرد و گفت: 95 درصد درگیری ها، 95 درصد گروگان گیری ها، 67 درصد زندانیان، 65 درصد همسر آزاری ها، 30 درصد کودک آزاری ها و 25 درصد قتل ها در کشور توسط افراد معتاد صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در دنیا بیشترین اقدامات را در خصوص برخورد با قاچاق مواد مخدر انجام داده و صهیونیست ها بیشتری سود را در افزایش تولید مواد مخدر برده اند، گفت: ایران اسلامی سه هزار و 700 شهید و 11 هزار و 500 جانباز در حوزه مواد مخدر نیروی انتظامی تقدیم انقلاب کرده است و توانسته در سال گذشته 600 تن انواع مواد مخدر را در کشور کشف و امحا کند.
کاهه با اشاره به اینکه 700 هزار معتاد در سراسر کشور تحت پروسه های درمانی قرار گرفته اند، افزود: متاسفانه اعتیاد درمان قطعی ندارد ولی افرادی که در طول درمان قرار می گیرند تنها پاک می شوند.
به گزارش ایرنا، همایش طلایه داران تبلیغ استان تهران ویژه ماه مبارک رمضان امروز شنبه با حضور حجت الاسلام نوری زاده مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان تهران، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی رییس دادگاه های انقلاب اسلامی، محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان تهران، احمد کاهه مدیر کل آموزش همگانی معاونت اجتماعی ناجا و 400 نفر ازائمه جماعات دستگاه های دولتی، مبلغین، مبلغات و روحانیون مستقر و طرح هجرت در شهرستان ری برگزار شد.

ایرنا

دانشجوراگانیوزشهرریمخدرمواد
نظرات (0)
Add Comment