4 درصد بافت های فرسوده تهران در محدوده منطقه 20 قرار دارد

به گزارش راگانیوز ،  سید احمد صفوی اظهار کرد: شناسایی املاک و محدوده بافت فرسوده در این منطقه نیاز به بازنگری مجدد دارد با این وجود137 هکتار بافت ، فرسوده برای این منطقه شناسایی شده است که 100 هکتار آن شامل هفت هزار و 764 پلاک در بافت مسکونی قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه نوسازی بافت فرسوده با مشارکت مالکان بافت فرسوده انجام می شود، افزود: با اعمال بسته های تشویقی و فعالیت های اجتماعی برای آگاه سازی شهروندان، تاکنون 2 هزارو 964 پلاک حدود 38 درصد به لحاظ پلاک نوساز، از محدوده بافت قدیمی در شهرری نوسازی شده است.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط زلزله خیزی تهران و احتمال وقوع زلزله های سنگین، درصدد تشویق وهدایت مالکان برای نوسازی چهار هزار و 800 ملک باقی مانده در منطقه هستیم.
شهردار منطقه 20 از بخشودگی 24 میلیارد ریالی در صدور پروانه های بافت فرسوده در این منطقه خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 61 پروانه شامل 100 پلاک قدیمی در بافت فرسوده صادر شده است که این میزان بخشودگی در قالب سیاست های تشویقی و بخشودگی های 100 درصدی عوارض ساخت و ساز در بافت فرسوده انجام شده است.
وی با تاکید بر بازنگری در خصوص بسته های تشویقی بافت فرسوده عنوان کرد: تخفیف 100 درصدی عوارض نوسازی، اعطای تسهیلات بانکی، طراحی رایگان نما، اعطای کمک هزینه نما، کمک هزینه خدمات مهندسی و وام ودیعه مسکن از جمله مهمترین موارد بسته های تشویقی اعمال شده است.
شهردار منطقه 20 پلاک های قولنامه ای، املاک اوقافی، ممنوعیت های ساخت وساز پیرامون آثار باستانی، عدم تمایل به آپارتمان نشینی، وجود برخی مشکلات اجتماعی و فرهنگی را از جمله مشکلات پیش روی نوسازی بافت فرسوده برشمرد.

ایرنا

شهرریفرسودهملک
نظرات (0)
Add Comment