جشنواره «شهر مهر» در جنوب تهران آغاز شد

به گزارش راگانیوز، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 اظهار داشت: طرح فرهنگی و جامعه محور ترویج سیره و شخصیت پیامبر اکرم (ص) در قالب «جشنواره شهر مهر» از سوی شهرداری منطقه 20 به اجرا در آمد.

برومند نامداری گفت: همزمان با ایام مبارک ربیع‌الاول و در راستای معرفی سیره و شخصیت والای پیامبر، جشنواره شهر مهر با محوریت اخلاق شهروندی، سیره محمدی در ناحیه 3 شهرداری منطقه 20 آغاز شده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 افزود: احصای مجموعه آموزه‌های اخلاق شهروندی از جمله آداب همسایه‌داری، آپارتمان‌نشینی، استفاده از حمل و نقل عمومی، پاسداشت محیط زیست، احترام به قانون، محبت به سالمندان و معلولان، مسئولیت‌پذیری، مشارکت‌‌پذیری و … از روایات و احادیث نبوی و ارائه آن در قالب‌های نو و مخاطب‌پسند به شهروندان از اهداف اجرای این جشنواره فرهنگی است.

وی ادامه داد: جشنواره شهر مهر با مشارکت آموزش و پرورش، مساجد، پایگاه‌های بسیج، حوزه علمیه، سراهای محله و شهروندان علاقه مند به اجرا در آمده است.

شهردار ناحیه 3 منطقه 20 نیز گفت: با توجه به ظرفیت‌های شهروندی و بافت مذهبی، این ناحیه به عنوان پایلوت این طرح فرهنگی و جامعه‌محور قرار گرفته است.

امید کشاورز با اشاره به هجمه‌های فرهنگی غرب و مسئله توهین به ساحت پیامبر اکرم(ص)، تاکید کرد: طرح‌های فرهنگی هدفمند با محوریت ترویج آموزه‌های روح‌بخش و راه‌گشای سیره محمدی (ص) در مقابل این اقدامات تبلیغی بسیار اثرگذار است.

شهردار ناحیه 3 منطقه 20 برگزاری مسابقات حفظ، تفسیر و قرائت سوره محمد (ص) را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی این ناحیه برشمرد.

 

شهرری
نظرات (0)
Add Comment