59 ویژه برنامه روز جهانی معلولان درمنطقه 19 برگزارمی شود

به گزارش راگانیوز ، پیمان قربانی ،بازدید از منازل معلولان، بررسی وضعیت جسمانی و معیشت معلولان و رسیدگی به مشکلات آنها را از مهمترین برنامه های این هفته عنوان کرد و افزود : این برنامه در محلات خانی آباد شمالی، اسفندیاری و بستان، رسالت و مرتضی گرد با توزیع اقلام ضروری و سبد کالا صورت می گیرد .
وی با بیان اینکه ستاد منطقه ای کانون معلولان درسرای محله خانی آباد جنوبی با هدف تکریم این اقشار برپا می شود تصریح کرد: برای 80 نفر از معلولان منطقه برنامه علمی با محوریت آموزش چگونگی تعامل با معلول و تقویت اعتماد به نفس با حضور کارشناس ارشد روانشناسی برگزار می شود.
قربانی در ادامه به ارائه خدمات رایگان پزشکی شامل تست قند و فشار خون شهروندان معلول اشاره کرد و عنوان داشت: خدمات سلامت به منظور رفاه حال معلولان و دسترسی راحت تر به این خدمات در سرای محلات کاظمی، شکوفه جنوبی و شمالی، شریعتی شمالی و جنوبی، نعمت آباد، دولتخواه جنوبی ارائه خواهد شد.
وی برگزاری کارگاه های آموزش با موضوع معلولیت محدودیت نیست، مهارت های افزایش اعتماد به نفس و امید به زندگی، پیشگیری ازتولد نوزادان دارای معلولیت ویژه بانوان، مسابقات نقاشی و اعزام به اردوهای تفریحی و گردشگری را از دیگر برنامه های اجرایی به مناسبت هفته جهانی معلولان اعلام کرد.
قربانی در بخش دیگر سخنان خود به تقارن جشن میلاد پیامبر اسلام(ص) و هفته معلولان اشاره کرد و گفت : مدیریت شهری منطقه به مناسبت این عید بزرگ مسلمانان جشن بزرگ و تریبونی برای شنیدن سخنان تعدادی از نخبگان معلول ایجاد کرده است، همچنین دراین روز نمایشگاهی از آثار هنری و صنایع دستی به منظور پاسداشت فداکاری های مادران دارای چند معلول برپا می شود از آنها تقدیر خواهد شد.

ایرنا

شهرریمعلولان
نظرات (0)
Add Comment