آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تمامی نیروها در بخشهای صنعتی و فرودگاه باید بومی باشند

تمامی نیروها در بخشهای صنعتی و فرودگاه باید بومی باشند

به گزارش راگانیوز ، ضیایی بخشدار فشافویه به جایگاه حسن آباد در کشور اشاره کرد و گفت: حسن آباد به لحاظ وسعت ۱۸۰۰ کیلومترمربع در استان جایگاه اول را دارد و در کشور در جایگاه سوم است و این بخش با ۳۸ روستا و جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر و وجود شهرک صنعتی و فرودگاه بین المللی امام خمینی و حوزه دام گستر یکی از بخشهای مهم در استان تهران است.

وی در ادامه از احداث شهرک هایتک خبرداد و گفت: شهرک هایی که با جمعیت ۱۰۰ هزار نفری در این بخش احداث می شود و همچنین شهرک پوشاک تهران روبروی فرودگاه بین المللی و مترو انشالله در ۲۲ بهمن افتتاح خواهد شد.

ضیایی از استفاده نکردن نیروهای بومی در منطقه انتقاد کرد و گفت: بسیاری از افرادی که در شهرک صنعتی و فرودگاه کار میکنند از مردم حسن آباد نیستند و طی گفتگویی که با اداره وزارت کار داشتیم باید تمامی نیروها در این بخش از مردم خود منطقه گزینش شوند تا معظل بیکاری در این منطقه کاسته شود.

وی به  بحث عوارض  و بیمه اشاره کرد و گفت: عوارض فرودگاه باید به شهرستان ری پرداخت بشود  و نباید این عوارض به استان تهران تعلق بگیرد و همچنین در بحث بیمه شرکتهای وابسته به فرودگاه نباید بیمه شان را بخش رباط کریم پرداخت کنند چون تمامی درآمد شرکتهای فوق وابسته به فرودگاه است و این شرکتها نبایستی ارتباط اداری با شهرستان رباط کریم داشته باشند.

بخشدارکهریزک به نبود بیمارستان در حسن آباد اشاره کرد و تصریح کرد: برای بیمارستان زمین و پروانه ساخت تهیه شده است ولی متاسفانه بحث اعتبارات و بودجه وجود ندارد.

وی افزود:شاید کل اجرای این بیمارستان ۶۰ تختخوابی که مورد نظر ماست قریب به هشت میلیارد باشد یعنی با دریافت یک دوم درآمد حاصل از عوارضی ها می توان بیمارستان ساخت.

وی از برپایی همایش اقتصاد مقاومتی خبرداد و گفت:حسن آباد یکی از بخشهای اقتصادی است که درآمد بالایی دارد و درآینده ای نزدیک با دعوت معاونین و وزرای وزرات کار این همایش  برپا میشود تا مدیران کارخانجات،شرکتهایی با برندهای معروف مشکلات خود را مطرح کنند.

ضیایی در پایان به جذب توریست اشاره کرد و گفت: روستای کوشک یکی از روستاهای تاریخی در حسن آباد میباشد که قدمت آن بیشتر از حسن آباد است و این روستا می تواند با فراهم کردن امکانات سنتی در جذب توریست کمک بزرگی در اقتصاد شهرستان ری و کشور داشته باشد.

نظرات بسته شده است.