آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شفای دردهای جسمی و روحی انسان قرآن است

 امام‌جمعه شهرری گفت: قرآن شفای دردهای جسمی و روحی است، به‌ویژه امروز که بشریت از بسیاری از بیماری‌های روحی و روانی رنج می‌برد می‌تواند این مشکلات خود را با قرآن درمان کند.

قرآن کوچک

به گزارش راگانیوزحجت‌الاسلام سید علی شاه‌چراغی امروز در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی که در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، اظهار کرد: قرآن و اهل‌بیت پیامبر (ص) دو معجزه جاوید وی هستند قرآن معجزه علمی و اهل‌بیت ایشان معجزه عملی پیامبر (ص) هستند.

وی افزود: ما باید توجه کنیم که به چه میزان با خواندن قرآن و تربیت فرزندان بر اساس دستورات قرآن توجه داریم.

امام‌جمعه شهرری با اشاره به این‌که قرآن به‌عنوان بار رسالت سنگین بر پیامبر (ص) نازل‌شده است، عنوان کرد: خداوند در قرآن خطاب به پیامبر خود می‌فرماید: ای پیامبر برای موفقیت در امر دین و کارهای روزانه‌ات شب نماز و قرآن بخوان، ما مسلمانان نیز با پیروی از پیامبر (ص) نیاز به این دو پشتوانه معنوی داریم.

وی با اشاره به محجوریت قرآن کریم گفت: مسلمانانی که قرآن نخوانده و به آن عمل نکنند در عمل قرآن را مهجور کرده‌اند و پیامبر (ص) در قیامت نزد خداوند از محجوریت قرآن شکایت می‌کند، قرآن کتاب زندگی است ما باید افزون بر خواندن قرآن به آن عمل کنیم.

حجت‌الاسلام شاه‌چراغی با اشاره به دعای 42 صحیفه سجادیه امام سجاد (ع) بیان کرد:  بر اساس آنچه امام سجاد (ع) فرمودند: کسانی که قرآن خوانده و با آن انس دارند باید به خاطر حشرونشر خود با قرآن به درگاه الهی شاکر باشند، حضور در مجالس قرآن و خواندن قرآن با چیزی قابل قیاس نیست.

وی با اشاره به شفا بودن قرآن عنوان کرد: قرآن شفای دردهای جسمی و روحی است، به‌ویژه امروز که بشریت از بسیاری از بیماری‌های روحی و روانی رنج می‌برد می‌تواند این مشکلات خود را با قرآن درمان کند.

امام‌جمعه شهرری با اشاره به مفهوم ترتیل خوانی قرآن گفت: ترتیل خوانی قرآن به معنای آرام‌آرام و با تدبر خواندن قرآن است که همه ما باید قرآن را با ترتیل بخوانیم و افزون بر آن خوب است قرآن با صورت زیبا تلاوت شود.

وی با اشاره به این‌که انس با قرآن نیروی شگفت‌انگیزی به انسان می‌دهد، افزود: امام سجاد (ع) می‌فرمودند” من چنان با قرآن انس دارم که اگر فقط من و قرآن در این عالم باشیم و انسانی وجود نداشته باشد من باوجود قرآن وحشت نمی‌کنم”، انس با قرآن این نیروی عظیم را به انسان می‌دهد.

حجت‌الاسلام شاه‌چراغی گفت: خواندن قرآن در خانه سبب نورانی شدن منزل و ساکنین آن می‌شود، علی بن موسی بن الرضا (ع) در این رابطه می‌فرمایند” تلاوت قرآن در خانه سبب گشایش و نزول برکت و دفع آسیب‌ها می‌شود”.

وی افزود: پیامبر (ص) همیشه اولویت را به کسانی می‌دادند که حافظ یا قاری قرآن بودند حتی این امر را درباره شهدای جنگ احد نیز عمل می‌کردند.

امام‌جمعه شهرری خاطرنشان کرد: ما نیز بهتر است که تشویق افراد را بر اساس انس آن‌ها با قرآن قرار دهیم، حرمت ظاهری قرآن خوب است اما باید حرمت باطنی آن را نیز رعایت کنیم.

انتهای پیام/ ی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.