آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

اولین تجربه مسابقات قرآن در قبله شهر تهران

حجت الاسلام اوتارخانی گفت: امسال برای نخستین بار مسابقات قرآن استان تهران در یک شهرستان برگزار می‌شود که تجربه این رقابت ها در جوار حرم عبدالعظیم(ع) نورانیت بخش است
 حجت الاسلام سعید اوتارخانی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری با اشاره به میزبانی شهر ری در مسابقات سراسری قرآن استان تهران  گفت:امسال برای نخستین بار سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن استان تهران به میزبانی اداره اوقاف شهرستان ری در جوار آستان مقدس حرم عبدالعظیم الحسنی برگزار می شود که از مهمترین ویژگی های رقابت های امسال که می توان به آن تصریح کرد همجواری با مرقد امامزادگان واجب التعظیم است که معادل زیارت امام حسین (ع) ذکر شده است.

وی افزود: علاقه مندان و شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات ضمن بهره مندی از فضای رقابتی می توانند به زیارت حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در قبله شهر تهران مشرف شوند. همچنین بقعه شیخ صدوق از دیگر اماکن زیارتی این آستانه است که علاقه مندان می توانند با این محدث بزرگ شیعه و شخصیت علمی و معنوی ایشان بیش از پیش آشنا شوند.

اوتارخوانی با بیان اینکه خوشبختانه امروزه بزرگترین مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورمان برگزار می‌شود افزود: نوجوانان و جوانان قرآنی که در مسابقات قرآن شرکت می‌کنند آبروی شیعه هستند و روز به روز نیز اشتیاق آنها نیز به شرکت در مسابقات قرآن بیشتر می‌شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری در ادامه گفت: امسال برای نخستین بار مسابقات قرآن استان تهران در یک شهرستان برگزار می‌شود و البته حق شهرری است که به عنوان قبله تهران و با محبوبیتی که به واسطه حرم عبدالعظیم(ع) دارد میزبان این مسابقات باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: رقابت‌های آقایان در مسابقات قرآن استان تهران از امروز آغاز می‌شود که در رشته‌های مختلف با هم رقابت می‌کنند.مسابقات آقایان نیز عصر سه‌شنبه، 4 آذر آغاز  می‌شود که این رقابت‌ها تا جمعه 8 آذر ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام اوتارخانی با اشاره به استقبال علاقه مندان و شرکت کنندگان در مسابقات قرآن گفت: امسال شاهد حضور پررنگ قرآنیان در شهرستان ری بودیم، همانطور که می دانید ری از دیرباز ظرفیت های قرآنی و مذهبی بسیاری را در خود جای داده است و ما از بهترین استعدادها در این دوره از مسابقات بهره مند شدیم. سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم به همت اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران و زحمات آستان مقدس عبدالعظیم الحسنی دارای رشد چشمگیر کمی و کیفی است.

وی با اشاره به اهم برنامه های قرآنی شهرستان ری تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی و همچنین تجلیل از 33 حافظ برتر از جمله فعالیت های اخیر فرهنگی و قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری طی چند روز گذشته بود. همچنین برگزاری این رقابت ها طی یک هفته فضای خاصی را در بین علاقه مندان و مجاوران حرم آستان عبدالعظیم الحسنی در این منطقه ایجاد کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.