آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در منطقه 20 ساماندهی شد

خبرگزاری فارس: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در منطقه 20 ساماندهی شد

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20، منصور کتانباف اظهار داشت: هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای منطقه 20 به منظور ساماندهی فعالیت‌های ورزشی و مدیریت یکپارچه زورخانه‌های موجود در شهرری به‌عنوان خاستگاه اصلی این ورزش باستانی، تشکیل شده است.

شهردار منطقه 20 شکل‌گیری و فعالیت این هیئت را در جهت ترویج و تقویت ورزش‌های پهلوانی مثبت ارزیابی کرد و افزود: برای اولین بار در شهرری لیگ مسابقات ورزش پهلوانی برگزار شد و منتخبین برای رقابت‌های استانی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد مدیریت شهری تهران مبنی بر تبدیل شهرداری از یک سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی محقق شده است گفت: مدیریت شهری با احداث چهار زورخانه شهدای جوانمرد قصاب، نفرآباد هاشم‌آباد، شهدای محله سرتخت و جهان پهلوان تختی در منطقه 20، تلاش کرده است تا زمینه ترویج ترویج ورزش‌های پهلوانی و حفظ پیشکسوتان این عرصه را فراهم کند.

عباس صباغی دبیر هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی شهرداری منطقه 20 نیز در ارتباط با برپایی لیگ مسابقات پهلوانی گفت: 50 نفر از ورزشکاران رشته باستانی شهرری در رشته‌های میل سنگین، چرخ چمنی و مرشدی به رقابت پرداختند و سپس 9 نفر به عنوان منتخبان این مرحله به مسابقات استانی راه یافتند.

صباغی با اشاره به اینکه در حال حاضر 200 نفر از شهروندان در زورخانه‌های منطقه 20 مشغول فعالیت و آموزش هستند، گفت: برپایی جلسات هم اندیشی، جذب کارآموز، بازدیدهای دوره‌ای در راستای رفع مشکلات احتمالی و تشکیل کمیته‌های تخصصی پیش کسوتان، مشاوران، آموزش، رتبه بندی، خیرین و مرشدین از جمله اقدامات مهم هیئت ورزش پهلوانی در این منطقه است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.