آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

قاتل دریک قدمی چوبه دار بخشیده شد

به گزارش راگانیوز 18 مهرماه سال 88  وقتي به مأموران كلانتري باقرشهر شهرري خبر رسيد كه در جريان يك درگيري جوان 28ساله‌اي به قتل رسيده است تيمي از مأموران تحقيقات خود را در اين‌باره آغاز كردند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه قرباني با ضربه‌گزن كفاشي جان باخته است و قاتل كسي جز دوستش نيست كه بعد از قتل گريخته بود. با مشخص شدن هويت قاتل، او بعد از گذشت 2 روز دستگير شد. متهم در بازجويي‌ها گفت:مقتول گوشي موبايلش را گم‌كرده بود و تصور مي‌كرد من آن را برداشته‌ام.

روز حادثه پيش من آمد و به من تهمت دزدي زد اما من زير بار نرفتم و با هم درگير شديم. بعد از آن با وساطت دوستانمان درگيري ختم به خير شد و من گوشي خودم را به او دادم اما باز مقتول مي‌گفت بايد 200هزارتومان پولي كه همراهم بود را تحويلش بدهم. وقتي ديدم او حاضر نيست كوتاه بيايد عصباني شدم و با گزن كفاشي كه همراهم بود به او ضربه‌اي زدم و فرار كردم. متهم پس از مدتي در دادگاه كيفري به قصاص نفس محكوم شد و اين رأي را قضات شعبه نهم ديوان عالي كشور تأييد كردند.

مسئولان واحد اجراي احكام دادسراي امور جنايي سحرگاه 26بهمن 93را براي مجازات قاتل درنظر گرفتند. آن روز تشريفات اجراي حكم انجام شد و جوان قاتل پاي چوبه دار منتقل شد. خانواده مقتول بار ديگر اعلام كردند خواسته‌شان فقط قصاص است. به اين ترتيب قاتل وصيت‌نامه‌اي كه شب قبل در انفرادي نوشته بود را تحويل مأمور زندان داد تا به‌دست‌خانواده‌اش برسانند پس از آن از چهارپايه بالا رفت و طناب دار دور گردن قاتل انداخته شد.

او ديگر در يك قدمي مرگ بود اما با وجود اين در آخرين لحظات از خانواده مقتول خواست تا او را ببخشند. آنجا بود كه اشك‌ها و التماس‌هاي قاتل نتيجه داد و او توانست پيش از اعدام از خانواده مقتول مهلت بگيرد و به زندان برگردد. در اين مدت جلسه صلح و سازش در شعبه اول اجراي احكام دادسراي جنايي تهران برگزار شد تا اينكه سرانجام خانواده مقتول روز گذشته اعلام كردند كه به‌خاطر رضاي خدا و نزديك بودن عيد سعيد فطر قاتل را مي‌بخشند، چرا كه لذتي كه در بخشش است در انتقام نيست. به اين ترتيب عامل جنايت از كابوس‌هاي چوبه دار رهايي يافت و به زندگي بازگشت. در چنين شرايطي او به‌زودي به لحاظ جنبه عمومي جرم محاكمه خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.