آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مسئولان فرهنگی ری فعالیت جوانان را در مسیر شناخت بزرگان پشتیبانی کنند

سید حیدر موسوی در حاشیه مراسم عصر چهارشنبه پنجاه و یکمین سالگرد بزرگداشت شیخ رجبعلی نکوگویان در جوار مزار وی در ابن بابویه(ره) در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: هیئت محبان المهدی(عج) از سال 77 به طور رسمی کار خود را آغاز کرده و از سال 80 شروع به برگزاری همایش های بزرگداشت مرحوم شیخ رجبعلی خیاط کرد.

دو سال فاصله و وقفه به دلیل مسائل و مشکلات مالی

وی ادامه داد: دو سالی قبل از این برنامه، فاصله افتاد و وقفه ای روی داد که به دلیل مسائل و مشکلات مالی نتوانستیم این همایش را برگزار کنیم و دوباره توفیق شد که در پنجاه و یکیمین سالگرد شیخ رجبعلی خیاط این مراسم را داشته باشیم.

مسئول هیئت محبان المهدی(عج)  تأکید کرد: به این مراسم بسیار احساس نیاز می شد و از سویی فشار زیادی بر ما بود که چرا این مراسم برگزار نمی شد که بحمدالله توانستیم امسال این برنامه را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: این برنامه جزو همایش های مردمی است که با استقبال چشمگیر آنها برگزار می شود و در کل، ستاد مردمی و بانیانی از میان مردم این مراسم را برگزار می کنند و در سالهای گذشته شاید برخی از امکانات از جایی تهیه می شد اما در کل، باطن برنامه مردمی بنا شده است.

موسوی با اشاره به برگزار کنندگان این مراسم گفت: هیئت محبان المهدی(عج)، خانواده شیخ رجبعلی خیاط و جمعی از افراد که ارادت خاصی به شیخ رجبعلی خیاط دارند این برنامه را برگزار می کنند.

نگاهمان بسیار فراتر از شهرری، تهران و ایران است تا این شخصیت به خوبی شناخته شود

وی تأکید کرد: معرفی شیخ رجبعلی خیاط تنها در سطح شهرستان ری نیست و با وجود این که ما در شهرری در حال فعالیت هستیم، نگاهمان بسیار فراتر از شهرری، تهران و ایران است تا این شخصیت به خوبی شناخته شود.

مسئول ستاد برگزاری بزرگداشت شیخ رجبعلی خیاط افزود: هنگامی که در تهیه کتاب “کیمیای محبت” با آیت الله ری شهری صحبت شد، پیشنهاد دادیم که این کتاب بین المللی شود و الحمدلله این کتاب در سطح بین المللی ترجمه های زیادی شده و استقبال خوبی از این کتاب شد، مخصوصا ترجمه عربی و اسپانیایی آن و در کل این کتاب به پنج زبان زنده دنیا ترجمه و جزو پرفروش ترین کتاب های ایران در بیرون مرزها شناخته شد.

بزرگان ری باید به جوانانی که احساس می کنند الگویی ندارند، شناسانده شوند

وی با اشاره به شخصیت شیخ رجبعلی خیاط یادآور شد: ما شیخ رجبعلی خیاط را به عنوان یک نمونه از بررگوارانی که در شهرری هستند، می شناسیم و بزرگانی همچون جلوه، شیخ صدوق و …اسطوره هایی هستند که باید به جوانانی که احساس می کنند الگویی ندارند، شناسانده شوند.

موسوی ادامه داد: هدفمان این است که در کنار این همایش ها شخصیت های دیگر را نیز به مردم و جوانان شهر معرفی کنیم، ضمن اینکه با فاصله دو سالی که این مراسم برگزار شد و تبلیغاتمان بسیار کم بود، شاهد حضور مردم به خصوص جوانان بودیم و می توان گفت که این برنامه جزو بی نظیر ترین همایش های شهرری بود.

وی با اشاره به تفاوت مراسم امسال با سالهای گذشته اظهار داشت: این برنامه امسال برای اولین بار در تالار اندیشه تهران، مسجد مقدس جمکران و مرقد این بزرگوار برگزار شد و امسال برنامه را تقسیم کردیم تا گستردگی بیشتری داشته باشد و همه از آن بهره کافی را ببرند.

مسئول برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم شیخ رجبعلی خیاط تأکید کرد: از مشکلات اساسی ما مسائل مالی است ولی الحمدلله با کمک های مردمی توانستیم امسال نیز این مراسم را برگزار کنیم.

بدهی های 37 میلیون تومانی و وعده های بی عمل

وی اضافه کرد: برخی نهادهای شهرری در سالهای گذشته به ما وعده دادند و همین امر باعث شد که هزینه کنیم اما پس از آن با بدهی های 37 میلیون تومانی مواجه شویم و این هزینه ها هنوز بر ما فشار می آورد.

موسوی بیان داشت: توقع داریم که مسئولان فرهنگی شهر وقتی می بینند عده ای جوان عاشق فعالیت می کنند، از این فعالیت استقبال کرده و پشتیبانی کنند تا بتوانیم کارهای بزرگتری انجام دهیم.

مسئول برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم شیخ رجبعلی خیاط ادامه داد: طرح هایی داریم و به مسئولان دادیم ولی اهمیتی به آن داده نشده و به دلیل این که با مشکلات مالی روبرو هستیم، نتوانستیم کاری انجام دهیم زیرا هر برنامه هزینه هایی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.