آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

نشست صمیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری با دانشجویان

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه، دکتر سید فرج الله موسوی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری در دیدار با دانشجویان ضمن تسلیت ایام فاطمیه، کسب دانش را همراه با اخلاق دانست و گفت: مهمترین وظیفه دانشجویان کسب دانشی است که در حل مشکلات جامعه موثر باشد و دانشی موثر است که همراه با فضایل اخلاقی باشد.

در این نشست صمیمی که با استقبال چشمگیر دانشجویان همراه بود دکتر سید فرج الله موسوی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری ضمن تشریح وظایف خطیر دانشجویان در دانشگاه ها به بیان مهمترین این ویژگی ها پرداخت.

وی در ادامه كسب بينش و تحليل سياسي و فرهنگی توسط دانشجو در دانشگاه  را یکی از مهمترین ویژگی های دانشجو دانستند و افزود: مشاركت در امور سياسى و فرهنگی  نيازمند داشتن بينش و آگاهي دقيق در بین دانشجویان است که دانشجویان لازم است به مسئله  مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

دکتر موسوی در ادامه ارتقاي معرفت ديني و معنويت را از دیگر ویژگی های دانشجویی عنوان کرد و ادامه داد:  دانشجويان بایستی همواره در صدد ارتقاي سطح معرفت ديني و معنويت خويش و محيط دانشگاه و جامعه  باشند.

این مسئول دانشگاهی در ادامه آرمانگرايي و حس پرشگری و انتقاد سازنده را از دیگر ویژگی دانشجویان در دانشگاه مطرح کرد و افزود: دانشجو به واسطه بيدارى و آگاهى ديني وخصيصه آرمان خواه خود ، همواره در پى زنده كردن آرمان هاى مقدس انساني و اسلامي  می باشد و بي ترديد پرسشگري و انتقاد سازنده  نیز لازمه تفكر ، پويايى و پيشرفت در کشور را در پی خواهد داشت.

رئیس واحد یادگار امام(ره) در ادامه یکی دیگر از وظایف بسیار مهم و کلیدی دانشجو را توليد علم ، نو آوري و خلاقيت در دانشگاه دانست و افزود: با توجه به اهميت توسعه علمي كه مبناي توسعه پايدار و همه جانبه در كشور است، وظيفه اول و حرفه اي دانشجويان ارتقاي سطح علمي، تحقيقاتي و پژوهشي در کشور می باشد.

دکتر موسوی همچنین ویژگی دیگر دانشجو را هوشياري و مستقل بودن عنوان کرد و ادامه داد: يكي از رسالت هاي دانشجويان، دقت و كند و كاو پيرامون پديده هايي است كه در دانشگاهها به صورت جرياني، جناحي و غير واقعي مطرح مي شود  و جريان اصيل دانشجويي با تكيه بر عوامل سنجيده و خودآگاه تنها به پويايي دروني دانشگاه و پيشرفت و كارآمدي نظام اسلامي فكر نموده و سخنگو و نماينده منافع عمومي مردم مي باشد و هرگز خود را ابزار گروههاي سياسي سیاسی قرار نمی دهد.

رئیس واحد یادگار امام(ره) شهرری رعايت اصول اخلاقي و ارزشهاي ديني را از دیگر ویژگی های مهم دانشجویی مطرح کرد و گفت: رفتارها ، نوع كنش و واكنش دانشجوي بایستی براساس رعايت اصول اسلامی، اخلاقي و حفظ  ارزشهاي ديني  و احترام متقابل  باشد.

این مسئول دانشگاهی در پایان تشریح ویژگی های دانشجو در دانشگاه، به  قانون مداري دانشجو در دانشگاه اشاره کرد و گفت: حاكميت قانون و رعایت کامل آن در تمامي اركان نظام و سطوح مختلف جامعه، از مهمترین اهداف،  ویژگی  و آرمان هاي مهم دانشجویی است  که لازم است به صورت ویژه  به این مسئله توجه شود.

در ادامه این جلسه دانشجویان مسائل و مشکلات خود را پیرامون مسائل گوناگون آموزشی، دانشجویی و غیره مطرح و دکتر موسوی رئیس دانشگاه و اعضای هیات رئیسه  پیشنهادات خود را ارائه دادند.

گفتنی است این مراسم به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یادگار امام(ره) و با همکاری دفتر روابط عمومی واحد برگزار گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.