آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آیین “هفت سین برکت “؛ تقسیمِ شادیِ نوروز با کودکانِ حاشیه های فراموش شده

 2
به گزارش راگانیوز ؛ در ابتدای این سال شاید بد نباشد از خودمان بپرسیم چرا هزاران هزار کودک در میهنمان حتی نامی از سال تحویل، جشن نوروز و سفره هفت سین نشینده اند؟! جمعیت امام علی(ع) از سال 1389 این آیین را برگزار میکند و امیدوار است با برپایی برنامه هایی از این دست اندک اندک ،برداشتن قدمهایی واقعی و ملموس برای بهبود شرایط کودکان اجتماع را به دغدغه ای فراگیر تبدیل کند.

کودکان به صورت گروهی و هر گروه از یک محله ی فراموش شده در جغرافیای ِ اندیشه و عمل اجتماع و مسئولین در این مراسم شرکت کردند.

دروازه غار، شوش، فرحزاد، مولوی، شهرری، خاک سفید، احمدآباد مستوفی و داوود آباد قرچک… کودکان خانه های ایرانی با لبخندی محونشدنی و زیبا یک به یک بر صندلی های خود می نشستند و برای شروع برنامه آرام و قرار نداشتند. خانه های ایرانیِ جمعیت امام علی(ع) چند سالی است به پناهگاهی برای درس خواندن، برای آرامش یافتن و برای در امان ماندن از هجوم معضلات حاد اجتماعی به ذهن و قلب و جسم و جان کودکان حاشیه نشین کشور تبدیل شده است.

در این جشن پس از برنامه تحویل نمادین سال که با هلهله و شادمانی بسیار زیاد کودکانی همراه بود که برخی از آنها برای اولین بار نام نوروز را شنیده و آن را لمس می کردند، به تمامی آن ها بسته های آجیل و میوه و به عنوان هدیه سال نو، ساعت مچی هایی که بافته‌ی دستانِ مادران سرپرست خانوار تحت حمایتِ جمعیت بود، اهدا گردید.

گفتنی است آیین هفت سین برکت امسال نیز به طور همزمان در نمایندگی های سازمان مردم‌نهاد جمعیت دانشجویی امام علی(ع) در شهرستان های مختلف کشور برگزار شد و در مجموع بیش از 2000 کودک لحظات شادی را در این جشن آیینیِ سالانه تجربه کردند. شهرهایی چون اصفهان، شیراز، بندرعباس، کرمان، کرمانشاه، ایلام، آمل، همدان، زنجان، گرگان، قم، مشهد، البرز و بوشهر از جمله شهرهای برگزارکننده این آیین بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.