آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

سم‌پاشی به روش نوین در دستور کار شهرداری کهریزک

خبرگزاری فارس: سم‌پاشی به روش نوین در دستور کار شهرداری کهریزک

به گزارش راگانیوز ، داریوش خطیر صبح امروز در جمع خبرنگاران جنوب تهران در سالن جلسات شهرداری کهریزک اظهار داشت: واحد فضای سبز شهرداری کهریزک در راستای مبارزه با آفات گیاهان، سم پاشی به روش نوین را در دستور کار خود قرار داد.

وی با اشاره به این خبر گفت: بر اساس شواهد و گزارش کارشناسان فضای سبز در یکسال اخیر آفات جدیدی به نام «سفید بالک» در شهر تهران و شهرهای حاشیه‌ای آن رشد چشمگیری داشته‌اند که فعالیت آن‌ها، تهدید جدی ای برای گیاهان و محیط زیست به شمار می‌رود . از این‌رو واحد فضای سبز شهرداری کهریزک برای مبارزه با این آفات روش جدیدی را به کار بسته است که علاوه بر ازبین بردن آفات، ضرر چندانی به محیط زیست نمی‌رساند.

مسئول واحد فضای سبز شهرداری کهریزک در ادامه افزود: استفاده از سموم یکی از راهکارهای دفع آفات محسوب می شود اما مصرف بیش از حد این مواد به دلیل پراکندگی در هوا به محیط زیست آسیب می‌رساند بنابراین واحد فضای سبز به جای استفاده از سموم شیمیایی و مایع برای مقابله با «سفید بالک‌ها» و سایر آفات از سموم نواری استفاده می‌کند.

وی در تکمیل این مطلب گفت: سموم نواری در قالب نوارهای زردرنگ آغشته به سموم به دور تنه درختان پیچیده می‌شود و کارت‌های زرد رنگ نیز از شاخه‌ها آویزان می‌شود که بدون انتشار آلودگی به محیط، آفات را از بین می‌برد.

مسئول فضای سبز شهرداری کهریزک در پایان بیان داشت: اجرای طرح مبارزه با آفات به روش جدید برای اولین بار در شهرستان ری و از سوی شهرداری کهریزک به اجرا درآمده است که علاوه بر دفع آفات، تاثیر بسیار اندکی بر آلودگی محیط زیست داشته است و اقدام واحد فضای سبز می‌تواند به عنوان الگو در دستور کار سایر شهرداری‌های شهرستان نیز قرار بگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.