آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

نیروی انتظامی هرگز تسلیم فضاسازی و سر و صداها نشود

خبرگزاری فارس: نیروی انتظامی هرگز تسلیم فضاسازی و سر و صداها نشود

به گزارش راگانیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه شهرری که ظهر امروز با حضور پرشور مردم خداجو، پیشکسوتان و عاشقان راه ایثار و شهادت و در معیت دو شهید مدافع حرم در مصلی بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: فرو بردن خشم یکی از نشانه‌های بارز صالحان است. معصومین(علیهم‌السلام) تأکید فرمودند که اگر کسی خشم خودش را فرو ببرد، ارتقای دنیوی و اخروی می‌یابد.

وی، خشم و غضب را کلید همه بدی‌ها و شر دانست و ادامه داد: امام صادق (ع) فرمودند «اگر عزت دنیا و آخرت می‌خواهید خشم خود را فرو ببرید.» کنترل خشم یک موضوع بسیار مهم در زندگی امروزی است.

امام جمعه شهرری با اشاره به دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی با رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: جریاناتی در کار است که می‌خواهد جامعه را دو قطبی کند و این خطر بسیار بزرگی است که جامعه را تهدید می‌کند.

امام جمعه شهرری ادامه داد: دو قطبی کردن جامعه چیزی جز شعله‌ور شدن دایره اختلاف چیز دیگری به‌ همراه ندارد.

شاهچراغی، دور کردن جامعه از وحدت را کار فرعونی خواند و تأکید کرد: وحدتی که امروز داریم ریشه قرآنی دارد و مکتب دین مبین اسلام همواره بر متحد بودن تأکید دارد. قرآن کریم نیز محور وحدت را بیان کرده است و آن ولایت است.

وی، ولایت فقیه را محور وحدت دانست و گفت: هنگام پیروزی انقلاب اسلامی حرف امام خمینی (ره) فصل‌الخطاب بود و امروز نیز منویات رهبر معظم انقلاب باید فصل‌الخطاب باشد و همه باید حول محور ولایت وحدت داشته باشیم.

امام جمعه شهرری، موضوع امنیت را دومین محور سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: تاریخ نشان داده است که دشمن برای ضربه زدن به ملت‌ها از ایجاد فساد و فحشا در میان نیروهای کارآمد و جوانان آن امت استفاده می‌کند.

* تحقق امنیت اجتماعی فقط وظیفه نیروی انتظامی نیست

وی با بیان اینکه مسئولیت ایجاد امنیت اجتماعی فقط متوجه نیروی انتظامی نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 25 دستگاه و نهاد در کشور رسالت فرهنگی دارند و مسئولیت انجام اقدامات فرهنگی را دارند که امید است همه این دستگاه‌ها در حوزه فرهنگ جهادی عمل کنند. چراکه اگر همه آن‌ها به خوبی عمل می‌کردند امروز نباید هرچه می‌گذرد بیشتر نگران مسائل فرهنگی جامعه باشیم.

شاهچراغی توضیح داد: ما نیز بر این تأکید داریم که نیروی انتظامی باید قانونی عمل کند، درست و با اخلاق عمل کرده و عمل صالح انجام دهد و مردم نیز وقتی می‌بینند که نیروی انتظامی در راستای امنیت، جان، مال و ناموس آن‌ها مجاهدت می‌کند، با تمام وجود از نیروی انتظامی قدردانی می‌کنند.

وی تبیین کرد: مطالبه نظام و مردم از نیروی انتظامی این است که هرگز تسلیم فضاسازی‌ها نشود. شما قانونی عمل کنید و در مسیر انجام رسالت خود از هیچ سر و صدایی نترسید.

امام جمعه شهرری افزود: نیرویی که با فساد مقابله می‌کند هرگز از سر و صدا هراسی ندارد و این توقع اسلام، انقلاب و ملت ایران است.

حضرت علی‌اکبر (ع) بهترین الگوی جوانان است

شاهچراغی با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان بیان داشت: حضرت علی‌اکبر (ع) بهترین الگوی جوانان است. حضرت علی اکبر (ع) جوانی شجاع، غیور، غیرتمند و با عزت بود. حضرت به فرموده حضرت سیدالشهداء (ع) شبیه‌ترین فرد به پیامبر اعظم (ص) بود.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با تهاجم و شبیخون فرهنگی گفت: امروز شبیخون فرهنگی دشمن به‌وسیله فضای مجازی به‌سوی جوانان آمده است و دشمنان با تمام توان می‌خواهند نیروهای کارآمد و جوانان را به فساد بکشد.

امروز در جبهه مقاومت تمام ایمان در برابر تمام کفر قرار گرفته است

امام جمعه شهرری با اشاره به جبهه مقاومت گفت: امروز در جبهه مقاومت در یک کلمه «تمام ایمان در برابر تمام کفر قرار گرفته است.»

وی ادامه داد: امروز استکبار جهانی با قباحت از ایران و روسیه می‌خواهد از دولت قانونی سوریه حمایت نکند و خود آمریکا از گروهک‌های تروریستی که به فجیع‌ترین شکل زن و بچه را در سوریه به خاک و خون می‌کشد، حمایت می‌کند.

شاهچراغی عنوان کرد: مستکبران امروز حزب‌الله را که با تمام وجود از ارزش‌های دین مبین اسلام و انسانیت دفاع می‌کند، تروریست خوانده و از گروهک‌های تروریستی که مردم مظلوم را آواره و به خاک و خون می‌کشند را حمایت می‌کند.

امام جمعه شهرری در پایان تصریح کرد: به فضل خدا در آینده نزدیک شاهد تحقق وعده الهی خواهیم بود و مستکبران رسوای جهان خواهند شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.