آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ستاد تنظیم بازار شهرستان ری تشکیل جلسه داد

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری” مهدی مجیدی” معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین ادارات شهرستان در خصوص برگزاری نمایشگاه بهاره در سال گذشته اظهار داشت: با توجه به اینکه برپایی این نمایشگاه در بازه زمانی کوتاهی اتفاق افتاد اما در مجموع طبق بازرسی های محسوس و غیر محسوس از رضایتمندی مراجعین برخوردار بود .

وی در ادامه گفت: نواقصی نیز وجود داشت که با آسیب شناسی و بررسی های صورت گرفته برای سالجاری و سالهای آتی بر طرف خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری شهرستان ری با اشاره به نحوه توزیع و کیفیت میوه شب عید اظهار داشت: با تلاش و مدیریت ادارات جهاد کشاورزی و تعاون روستایی اقدامات خوبی در نحوه توزیع و کیفیت میوه صورت گرفت که طبق گزارش های بازرسین مربوطه عرضه میوه با کیفیت و قیمت مناسب در ایام عید در شهرستان توزیع گردید .

مجیدی در ادامه تصریح کرد: در سطح شهرستان تعداد 24 غرفه جهت توزیع میوه فعال که  14 غرفه در شهرری ، 4 غرفه در باقرشهر ، 2 غرفه در کهریزک ، 1 غرفه در قلعه نو ، 1 غرفه در خاورشهر ، 1 غرفه در اسلام آباد و 1 غرفه در امین آباد مستقر بوده است و در مجموع میزان 230 تن سیب و 455 تن پرتقال توزیع شد و کلیه مطالبات غرفه داران بابت ضایعات میوه ها و مابه التفاوت قیمت تسویه گردیده است .

وی در خصوص اهمیت موضوع نظارت و کنترل بر توزیع کالاهای اساسی در سطح شهرستان اظهار داشت: باید با ایجاد مکان مناسب جهت راه اندازی دفتر انجمن حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، ضمن حمایت از حقوق حقه آنها گامی در جهت تعادل و کنترل قیمت انواع خدمات و محصولات تولیدی برداشت .

معاون فرماندار ری در خصوص وضعیت توزیع کالاهای اساسی در سطح شهرستان افزود: در حال حاضر از نظر توزیع اقلام اساسی از جمله مرغ ، گوشت و تخم مرغ مشکل و کمبودی نداریم و از نظر قیمت ها نیز ثبات قیمت در بازار وجود دارد اما در خصوص تولید مرغ و تخم مرغ با توجه به نیاز مصرف کننده لازم است که در شهرستان نسبت به افزایش تولید آن بررسی و اقدامات لازم صورت پذیرد تا شاهد توازن بین مصرف کننده و تولید کننده باشیم .

مجیدی در ادامه با اشاره به مشکل تامین هزینه نهاده های کشاورزی و دامی از سوی کشاورزان و دامداران بیان داشت: کلیه خرید این نهاده ها به صورت نقدی از استان صورت می گیرد اما توان پرداخت نقدی به صورت کامل از سوی کشاورزان وجود ندارد و کشاورزان جهت تامین این نقدینگی نیازمند مساعدت دریافت تسهیلات بانکی کم بهره می باشند که این امر نیازمند پیگیری می باشد .

وی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت نظارت بر کترینگ ها و آشپزخانه های پخت غذا در سطح شهرستان اظهار داشت: متأسفانه برخی از این مراکز بدون داشتن مجوز و پروانه کسب اقدام به فعالیت می کنند و غذاهای بی کیفیت و بعضاً آلوده را با قیمت پایین به مردم ارائه می کنند که با آنها برخورد مناسب صورت خواهد گرفت .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.