آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

کاشت سبزی با آب‌های آلوده در جنوب تهران

به گزارش راگانیوز ، موضوعات مربوط به بافت فرسوده، دکل‌های برق، کشت سبزیجات آلوده در شهر ری در دویست و شصت و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران بررسی شد.

پس از نطق پیش از دستور رحمت الله حافظی درباره شهر ری در دویست و شصت و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، محسن سرخو عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نباید نیمه خالی لیوان را ببینیم، گفت: شهر ری نسبت به 20 سال گذشته قابل مقایسه نیست و تغییرات زیادی داشته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تصفیه خانه و کانال های آب در حال حاضر بزرگترین مشکل شهر ری نیست بلکه گسل زلزله در ری از مشکلات اصلی است، افزود: یکی از اقدامات اساسی، مقاوم‌سازی شهرری مقابل زلزله است.

 

احمد حکیمی‌پور نیز گفت: جلسه بایستی برای اینکه چه کارهایی تاکنون انجام داده‌ایم، برگزار شود. اگر قرار است کمیته‌ای تشکیل شود، باید در آن کمیته نسبت به حل مشکلاتی که مطرح می‌کنیم، تصمیم‌گیری شود و باید مشخص شود که چرا مصوبات اجرایی نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: روضه ری را باید از اول بخوانیم چراکه مصوبات مربوط به این منطقه اجرایی نشده است.÷

در ادامه پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: شهر ری قبله تهران است و قبله همیشه باید مورد تکریم باشد.

 

وی با بیان اینکه  با سلامت مردم نمی‌شود مماشات نکرد، باید تصمیم‌گیری شود و نباید فرافکنی کنیم، اذعان داشت: دکل‌هایی که از خانه مردم رد شده برای آنها ایجاد ضرر می‌کند، لذا باید برای آنها تصمیم‌گیری شود و این موضوع را به نتیجه برسانیم.

 

احمد حقانی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به بازدید از تصفیه‌خانه ری گفت: آب این تصفیه‌خانه کاملاً شفاف و بدون بو بود، ولی آب بعضی از تصفیه‌خانه‌ها دارای آلودگی و بو است که حتی برای کشاورزی نیز مناسب نیست.

 

اسماعیل دوستی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره کشت سبزی‌های آلوده در شهر ری گفت: اگر واقعاً برای آبیاری سبزیجات تهران از آب‌های آلود استفاده می‌شود با فاجعه بزرگی مواجه هستیم.

 

وی با بیان اینکه اداره برق آمادگی جابه‌جایی دکل‌های برق را دارد، ولی پول می‌خواهد، خاطرنشان کرد: اگر کشت سبزی‌ها با آب‌های فاضلات و آلوده است، باید یک اقدام اورژانسی در این خصوص انجام بگیرد.

 

عباس جدیدی نیز دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره معضلات منطقه شهرری اظهار داشت: بالغ بر 200 هزار نفر جمعیت افغانستانی‌های این منطقه است که در شهرری سکونت دارند و این افراد از خیلی از مزایا در منطقه محروم هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.