آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

علیرضا دبیر: درباره شهرری همه شعاری حرف می زنند

به گزارش راگانیوز ، علیرضا دبیر روز سه شنبه در دویست و شصت و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران افزود: افراد مسئول بیایند و بگویند چه اتفاقی افتاده است. هر دولتی که به شهر ری رفته می خواهد دستش به جیب شهرداری برود. در دولت قبل می گفتند ری جدا شود الان هم آقای فرماندار بگوید دولت چه کار کرده است.وی با اشاره به کم کاری شهرداری در خصوص شهرری نیز گفت: درباره برداشتی که از کوه های بی بی شهربانو می کنند، در بودجه طرح گذاشتیم آقای امانی بیاید و بگوید شهرداری برای چه اعتبارات نقدی ری را پرداخت نمی کند و سال گذشته چند درصد تخصیص داده شده است؟ دبیر خاطر نشان کرد: در کانال هرنجی در کمیسیون بودجه تعریف کردیم اما آقای امانی بیاید بگوید چرا قالیباف پول آنجا را نمی دهد و شرکت خاکریز آب چرا پرداخت نمی کند؟ همه حرف های قشنگ می زنند اما در اجرا عقب می کشند. این کارگروه هم نمی خواهد چرا که ما در بودجه گذاشته ایم و شهرداری فقط تخصیص دهد.محسن سرخو عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مشکل شهرری دکل برق، تصفیه خانه و کانال فاضلاب نیست گفت: وجود گسل زلزله در این منطقه بزرگترین مشکل شهرری است. سرخو با بیان اینکه گسل شهر ری بدترین گسل تهران است، افزود: اگر این گسل شروع به حرکت کند هیچ کدام از این تصفیه خانه هایی که ساختیم باقی نخواهد ماند.وی تاکید کرد: یکی از اقدامات اساسی کمیته باید مقاوم سازی شهرری باشد.سرخو خاطر نشان کرد: شهرری نسبت به 20 سال پیش قابل مقایسه نیست و اقدامات عمرانی انجام شده در این منطقه قابل احصا نیست.احمد حکیمی پور نیز گفت: باید جلسه ای برای نظارت و پیگیری مصوبات قبلی شورا باشد چرا که درباره تک تک مسایل ری مصوبه داشته ایم و اگر قرار است کمیته ای تشکیل شود، باید عدم اجرای این مصوبات را پیگیری کرد.

 

پرویز سروری هم گفت: یکی از مشکلاتی مردم شهرری گذاشتن طرح در اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی است و باید تکلیف روشن شود که اگر شهرداری توان خرید املاک را دارد طرح را اجرا کند در غیر این صورت چاره ای برای املاک مردم در نظر گرفته شود.اسماعیل دوستی دیگر عضو شورا نیز در مورد معضلات شهرری گفت: مهم ترین قسمتی که باید به آن پرداخته شود آبیاری سبزیجات با فاضلاب در این منطقه است.ناصر امانی ساخت و ساز زیر دکل های برق را مربوط به دهه 70 شمسی دانست و گفت: 20 سال پیش عده ای افراد محروم در منطقه ساکن شدند که نمی توانیم با فشار، این افراد را خارج کنیم و یا دکل ها را منتقل کنیم.

 

وی اعتبارات تخصیص داده شده از سوی شهرداری تهران برای شهرری در چند سال گذشته را چشمگیر دانست و گفت: سال گذشته چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای شهرداری تهران تصویب کردیم و درآمد شهرری در این بین 750 میلیارد ریال بوده است.مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در جلسه امروز شورا گفت: کوه های اطراف تهران باید دست نخورده باقی بماند و به سیمان تبدیل نشود.وی با اشاره به اینکه کارخانه سیمان تهران آلودگی ندارد، افزود: این کارخانه با تمهیدات اندیشیده شده و ایجاد فیلتر دیگر آلودگی ندارد.وی خاطر نشان کرد: آلودگی در اطراف کارخانه سیمان تهران به واسطه کارخانه های سنگبری اطراف آن است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.