آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

قبله تهران رنگ وبوی دیگری به خود گرفت/فرهنگ رضوی نیاز امروز جامعه

000

به گزارش راگانیوز ، مردم شهرستان های استان تهران با آذین بندی و چراغانی کردن خیابان ها، میلاد با سعادت ولی نعمت ایرانی ها را جشن گرفته و دل های خود را روانه مشهد مقدس کردند.

بسیاری از ارادتمندان به هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت نیز در شب میلاد باسعادت امام رضا(ع) در میادین و خیابان های اصلی شهرستان های استان تهران اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی کرده و ضمن دود کردن اسپند از مردم پذیرایی می کردند.

امامزادگان و بقاع متبرکه میزبان مردم استان تهران

امامزادگان و بقاع متبرکه از جمله اماکن مقدسی هستند که همزمان با میلاد باسعادت امام رضا(ع) میزبان عاشقان و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت بوده و بسیاری از مردم خود را از نقاط دور و نزدیک به این اماکن مقدس رساندند.

در این میان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) رنگ و بوی دیگری به خود گرفته بود و بسیاری از مردم استان تهران ترجیح دادند تا در شب میلاد باسعادت امام هشتم، خود را به قبله تهران برسانند.

برنامه های فرهنگی ویژه ای نیز از سوی آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) همزمان با شب میلاد امام رضا(ع) پیش بینی شده و سخنرانان و مادحین اهل بیت عصمت و طهارت به اجرای برنامه پرداختند.

اجرای طرح سلام بر فرزند موسی کاظم(ع) در شهرری

حضور خادمان امام رضا(ع) همزمان با دهه کرامت در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و اهتزاز پرچم متبرک رضوی در این مکان مقدس از جمله برنامه هایی بود که در فاصله میان میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) تا میلاد امام هشتم در قبله تهران اجرایی شد.

بر اساس پیش بینی های به عمل آمده، در ایام دهه کرامت و به منظور گسترش سیره امام رضا(ع)، پرچم متبرک به حرم رضوی در بقاع متبرکه و امامزادگان و اجب التعظیم به اهتزاز درمی آید.

اجرای برنامه برادر خورشید در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

همچنین به همت آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، طرح بزرگ فرهنگی سلام بر فرزند موسی کاظم(ع) با محوریت حضرت حمزه بن موسی الکاظم(ع) در شهرری در حال برگزاری است.

در این طرح، مردم استان تهران و سراسر کشور فرصت دارند تا تاریخ ۱۵ شهریورماه، دلنوشته های خود را با محوریت حضرت حمزه بن موسی الکاظم(ع) در قالب طرح سلام بر فرزند موسی کاظم(ع) بنویسند، که به نفرات برتر این طرح، جوائز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

برنامه برادر خورشید نیز به منظور آشنایی با سیره و زندگی حضرت حمزه بن موسی الکاظم(ع) در ایام دهه کرامت و میلاد باسعادت امام رضا(ع) در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اجرایی شد.

برگزاری کارگاه های آموزشی هدفمند در دهه کرامت در شهرری

سید احمد صفوی شهردار منطقه ۲۰ تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری باشکوه مراسم دهه کرامت در قبله تهران اظهار داشت: در ایام دهه کرامت از جمله میلاد باسعادت امام رضا(ع)، شهرستان ری میزبان عاشقان و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی افزود: برنامه های ویژه ای از سوی مدیریت شهری منطقه ۲۰ تهران در ایام دهه کرامت در حال اجرا شدن بوده که با حضور مردم و علاقه مندان به اهل بیت عصمت و طهارت، رنگ و بوی دیگری پیدا کرده است.

صفوی با اشاره به برنامه هایی که با محوریت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرستان ری برگزار می شود، گفت: بسیاری از برنامه های اجرایی در قبله تهران با محوریت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است که از جمله می توان به بزرگداشت مقام شاهچراغ و امامزادگان حمزه(ع) و ابوالحسن(ع) و غبارروبی امامزاده حمزه(ع) اشاره کرد.

شهردار منطقه ۲۰ تهران یادآور شد: برپایی جشن های شهروندی و برنامه های ویژه دختران در کنار برگزاری کارگاه های آموزشی هدفمند در دهه کرامت و همزمان با میلاد باسعادت امام رضا(ع) در شهرستان ری پیگیری و اجرایی شده است.

امام رضا(ع) مایه برکت ایران اسلامی است

همچنین برنامه های جشن میلاد باسعادت امام رضا(ع) در شهرستان های دیگر استان تهران نظیر دماوند، فیروزکوه، پاکدشت، پیشوا، قرچک، ورامین، رباط کریم، اسلامشهر، شهرقدس، شهریار، ملارد، پردیس، بهارستان و سایر مناطق استان تهران برگزار شده است.

حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت و ضرورت شناخت سیره و روش زندگی امام رضا(ع) اظهار داشت: امام رضا(ع) مایه برکت ایران اسلامی است.

وی افزود: امروز بسیاری از مردم جهان آرزو دارند تا در حرم حضرت امام رضا(ع) حاضر شده و هشتمین خورشید تابناک امامت را زیارت کنند.

قدوسی نژاد ادامه داد: هدف از برگزاری جشن میلاد باسعادت امام رضا(ع)، آشنایی هر چه بیشتر مردم با سیره و روش زندگی امام هشتم است و امروز بیش از هر زمان دیگری باید سیره ائمه در زندگی ما ساری و جاری باشد.

وی بیان داشت: مبلغین و فعالان فرهنگی و تبلیغی باید زمینه آشنایی هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان را با سیره امام هشتم فراهم کنند و دستگاه های متولی نیز از همه ابزارها و ظرفیت های خود برای گسترش فرهنگ رضوی بهره گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با دهه کرامت و در سالروز میلاد باسعادت امام رضا(ع)، شهرستان های استان تهران رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.