آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برگزاری دوره آموزش ردیف های آوازی در شهرستان ری

 
به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، این دوره آموزشی روزهای دوشنبه در مجتمع فرهنگی هنری شیخ ابوالفتوح رازی شهرستان ری برای علاقه مندان و هنرجویان رشته آواز سنتی بر پا خواهد شد.
مسعود میرزا حیدر متولد 1337 شهر تهران است. او از کودکی علاقه وافری به موسیقی اصیل ایرانی داشته و از همان زمان به تقلید آواز ها و قطعات موسیقی از روی آثار بزرگان این رشته می پرداخته است. از سال 1367 در مکتب زنده یاد ملک حضور یافته و با مقدمات آواز در این مکتب آشنا شد. پس از آن مدت چهار سال در محضر استاد کریم صالح عظیمی و دو سال نیز در محضر استاد محمد صفار منتشری در مرکز حفظ و اشاعه صدا و سیما به فراگیری ردیف های آوازی پرداخت.
مسعود میرزا حیدر به مدت 2 سال با گروه چهل دف و مدت پنج سال به گروه نیما همکاری داشته است و هم اکنون مشغول آموزش آواز به جوانان و علاقه مندان این رشته است و هنرجویان خوبی را به دامان موسیقی اصیل کشور معرفی کرده است که برخی از آنها امید های آوازی موسیقی سنتی ایران به شمارمی روند.
آلبوم زمزمه دوست و تصنیف های پیر مغان، نقش گل، مرغ سحر، مستی می، آمده ام که سر نهم و یاد ایام از آثار این خواننده و آهنگساز پیشکسوت است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.