آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

گزارش اقدامات آب و فاضلاب روستایی شهرستان ری در حوزه کیفیت آب آشامیدنی در شش ماهه اول سال 1395

 
به گزارش راگانیوز ، ابراهیمی رییس اداره بهره برداری، کنترل کیفی و آزمایشگاه آبفای روستایی شهرستان ری ضمن اعلام این خبرگفت : در بحث حفظ کیفیت آب شرب ، اقدام به پایش مستمر آب ازلحاظ میکروبی مینماید . به طور متوسط ماهیانه تعداد 100 نمونه میکروبی  از شبکه توزیع کلیه روستاهها ، از کلیه مخازن ذخیره آب و همچنین کلیه منابع تامین کننده آب (چاهها) برداشت شده و کلیه آزمایشات لازم جهت تشخیص هر گونه آلودگی و کلیفرم احتمالی در آب مصرفی انجام میگیرد ، تا در صورت وجود کوچکترین مورد احتمالی وجود کلیفرم نسبت به  جستجوی علل ایجاد کننده آن و رفع عامل آلوده کننده در اسرع وقت اقدام گردد.

انجام آزمون کدورت ( برای تشخیص سریع عدم وجود آلودگی میکروبی ) در زمان آزمونهای میکروبی به صورت مداوم انجام می پذیرد .در شش ماهه اول سال95  به تعداد 600 نمونه میکروبی و 109 نمونه شیمیایی جهت کنترل و اطلاع از وضعیت بهداشتی و شیمیایی آب شرب کلیه روستا های شهرستان برداشت و مورد آزمایش قرار گرفتند .

وی افزود: تعداد 26 دستگاه کلریناتور گازی و برقی  در سطح روستاهای شهرستان جهت گندزدایی و کلرینه نمودن آب به بهره برداری رسیده است . این سیستم های کلرزنی به صورت 24 ساعته اقدام به تزریق کلر به آب توزیعی مینمایند و با تنظیم مقدار کلر تزریقی سعی شده است تا در کلیه نقاط شبکه آبرسانی ، با رعایت استاندارد تزریق کلر به آب شرب به میزان 2 گرم در متر مکعب میزان کلر باقیمانده به مقدار PPM 8/0-5/0   وجود داشته باشد. در نیمه اول سال 95 تقریبا به تعداد 9800 مورد کلرسنجی در سطح روستاهای شهرستان ری انجام گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.