آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بلوط های همیشه سبز پوشش گیاهی شهر کهریزک را نونوار می کنند

خطیر

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر کهریزک ؛ «داریوش خطیر» با اعلام این خبر گفت: به منظور تنوع پوشش گیاهی  شهر کهریزک، برای اولین بار گونه گیاهی بلوط سبز در فضاهای سبز و بوستان های شهر کهریزک جایگزین پوشش های گیاهی ناسازگار با اقلیم آب و هوایی شهر می شود.

مسئول واحد فضای سبز شهرداری در ادامه افزود: شرایط آب و هوا و خاک شهر کهریزک به گونه ای است که شرایط پرورش و رشد همه نوع گل و گیاهی در آن میسر نیست از این رو با مطالعات انجام شده و کاشت آزمایشی گونه های جدید گیاهی در مرکز تولیدات گیاهی شهرداری، چندین گونه جدید گیاهی سازگار با اقلیم آب و هوایی شهر شناسایی و پرورش داده شده است که به زودی این دسته از گل ها و گیاهان در بوستان های شهر کاشته و جایگزین پوشش های گیاهی نامناسب می شوند.

وی اظهار داشت: بلوط همیشه سبز یکی از گونه های گیاهی سازگار با آب و خاک نامساعد شهر کهریزک است که علاوه بر مقاومت لازم در برابر شرایط آب و هوایی شهر ، زیبایی و طراوت خاصی را به فضای سبز شهر می بخشد.

به گفته مسول فضای سبز شهرداری کهریزک در طول چند ماه اخیر ۵ گونه جدید گیاهی به فهرست گیاهان قابل کشت در فضاهای سبز  شهر کهریزک افزوده شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.