آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مراسم اربعین حسینی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد

به گزارش راگانیوز ،این مراسم باشکوه از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه و پس از ورود جمع کثیری از راهپیمایان اربعین حسینی به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) با قرائت قرآن و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع) آغاز شد.
در این مراسم حجت الاسلام سید علی غروی از وعاظ مذهبی به ایراد سخن پرداخت و با بیان اینکه اربعین حسینی از روزهای برگزیده خداست افزود: اربعین حسینی در واقع نقطه اوج معارف واقعه کربلا بوده و مناسک حسینی از این روز شکل گرفت.
وی با اشاره به پیاده روی عظیم عاشقان حسینی گفت:این حضور موثر نشان می دهد که معارف و نهضت حسینی پس از حدود یک هزار و ۴۰۰ سال همچنان جاذبه خود را حفظ کرده است.
قرائت زیارت اربعین توسط حاج احمد زین العابدین فرد و اقامه نماز ظهر و عصر اربعین حسینی بخش های دیگر این مراسم معنوی و باشکوه بود.
مراسم باشکوه اربعین در حرم مطهر امام خمینی(ره) نیز با حضور عاشقان و شیفتگان اهل بیت(ع) و بیت امام راحل(ره) شب گذشته و امروز با حضور هیات های مذهبی و عزاداران حسینی برگزار شد.
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در سخنان شب گذشته(شنبه شب) با اشاره به همایش عظیم راهپیمایی اربعین آن را در جهان اسلام بی نظیر خواند و افزود: پیش از این عظیم ترین تجمع اسلامی در حج تحقق می یافت اما چند سالی است که همگان شاهد حضور حدود ۲۰ میلیون انسان مسلمان وحتی از سایر ادیان و مذاهب برای پیاده روی به سمت کربلا به عنوان اجتماع عظیم و بین المللی اربعین هستند.
حجت الاسلام سید رضا اکرمی بر قرائت زیارت اربعین در این روز تاکید کرد و افزود: این زیارت نامه که آموزه ائمه(ع) به شیعیان است سرشار از معارف الهی است و یکی از خصایص امام حسین(ع) به عنوان امام خاص و متفاوت در میان ائمه(ع) است.
وی اربعین را عصاره و چکیده نهضت امام حسین(ع) خواند و افزود: مسیر ۴۰ روز از کربلا تا شام و از شام به مدینه سخت ترین و در عین حال تندترین و تیزترین دوره مصائب اهل بیت(ع) بود چرا که به فرموده امام سجاد(ع) اهل بیت(ع) سخت ترین دوران را در این مسیر گذراندند.
شیخ طوسی در کتاب مصباح المتهجد نقل کرده است که روز ۲۰ صفر ـ یعنی اربعین ـ زمانی است که حرم امام حسین (ع‌) یعنی کاروان‌اسرا، از شام به مدینه مراجعت کردند.
همچنین روزی است که جابر بن عبدالله بن ‌حرام انصاری‌، صحابی رسول خدا (ص‌)، از مدینه به کربلا رسید تا به زیارت‌ قبر امام حسین (ع‌) بشتابد و او نخستین کسی است از مردمان که قبر آن‌حضرت را زیارت کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.