آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تحقق اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی در شهرری توسط بسیج

 139207090924373821276934

به گزارش راگانیوز ، عرصه اقتصادی یکی از عرصه هایی است که در سال های اخیر در کشورمان با تهاجمات گسترده همراه بوده لذا اقتصاد مقاومتی در جهت استکبار ستیزی و مقابله با این تهاجمات حائز اهمیت می باشد.

رهبر معظم انقلاب بارها بر اجرای اقتصاد مقاومتی در مقابل نفوذ اقتصادی تاکید داشته اند لذا مقاومت اقتصاد کشور راهکاری است که ملت ایران در هر شرایطی با تکیه بر توانایی های خود، اقتصاد کشور را حتی در شرایط تحریم اداره بکنند.

بسیج سازندگی امروز در عرصه‌‌های مختلف می‌‌کوشد تا به بیانات امام خامنه ای در راستای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشاند.

برگزاری اردوهای جهادی، اجرای پروژه های عمرانی در مناطق محروم، خدمات یاری رسانی به محرومین و راه اندازی کارگاههای تولیدی در عرصه های اقتصاد مقاومتی از مأموریت های مهم بسیج سازندگی ناحیه ری است.

تولید روزانه ۷۰۰ کیلو شیر توسط دامدار جوان مصطفی رحیمی جوان ساکن شهرری با حمایت بسیج سازندگی با ۲۵ راس گاو شیرده روزانه ۷۰۰کیلوگرم شیر تولید می کند.

مصطفی رحیمی یکی از جوانان شهرستان ری در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و با حمایت بسیج سازندگی دست به کار تولیدی زده و با راه اندازی دامداری و پرورش گاو شیری، روزانه هفتصد کیلو شیر تولید می کند.

رحیمی به خبرنگار آفتاب ری گفت: در ابتدا با سرمایه بیست میلیون تومان کار را شروع کرده و بیست گوساله خریدم که در یک مکانی که فقط به صورت چهاردیواری بود، نگهداری می کردم و در ادامه مبلغ بیست میلیون تومان از طریق بسیج سازندگی تسهیلات دریافت کردم که توانستم مکان دامداری را گسترش داده و امکاناتی فراهم بکنم.

دامپرور اقتصاد مقاومتی که برای چهار نفر اشتغالزایی کرده است، تصریح کرد: با حمایت بسیج پس از شش سال فعالیت در این زمینه امروز با ۲۵ راس گاو شیرده روزانه هفتصد کیلو شیر روانه بازار می کنیم.

کارآفرین بسیجی که محصولات خود را صادر می کند با توجه به اینکه کمک به محرومیت زدایی، عمران و آبادانی از اهداف تشکیل بسیج سازندگی است، بسیاری از مستضعفین از حمایت ها و تسهیلات بسیج سازندگی استفاده کرده و نه تنها خودشان پیشرفت کرده اند بلکه گاهی موجب کارآفرینی نیز شده اند.

زهرا خوش نظر یکی از  این زنان  کارآفرین موفق است که با وجود مراقبت از همسر جانبازش با حمایت بسیج سازندگی به  این امر مهم  در  بین زنان شهر ری پرداخته است و با ایجاد مشاغلی کوچک به مرور زمان توانسته کار خود را گسترش داده و به عنوان یکی از کارآفرین های نسبتا موفق شناخته شود.

وجود فرزندان کوچک برای زنان سرپرست خانوار و پرهزینه بودن مهدهای کودک و عدم امنیت شغلی در برخی موارد از مشکلاتی است که بانوان سرپرست توانایی این را که در هر مرکزی  مشغول به کار شوند و کسب درآمدی داشته باشند  را ندارند از  این رو در مسجد فیروزآبادی، پایگاه بسیج امام رضا علیه السلام که توسط چند بانوی کارآفرین و خیر اداره  می شود به کار خشک و فریزری کردن سبزیجات با مدیریت زهرا خوش نظر مشغول به  کار شده اند که  در کنار کار فرزندانشان را نیز  به همراه  دارند.

۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱

این بانوی کارآفرین و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت بسیج توانسته در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی قدم بردارد به خبرنگار آفتاب ری گفت: در این مسجد ۲۵ بانوی نیازمند و سرپرست خانوار را در این پایگاه به کار گیری کرده ایم که علاوه بر خودکفایی در برخی تولیدات منبع درآمدی برای زنان بی سرپرست ایجاد کند که شاید اندک اما برای کسانی که از سهم درآمدی زندگی فقط یارانه را دارند، غنیمت است.

طرح جهادی پایش سلامت در مناطق محروم شهرری

طرح جهادی درمان رایگان نیازمندان و اقشار کم برخوردار از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در ناحیه ری بوده است.

برخی از روستاهای شهرری از داشتن مراکز بهداشتی و درمانی محروم هستند و اهالی آن به دلیل فقر مالی توان مراجعه به کلینیک و درمانگاههای داخل شهر را ندارند لذا در این طرح پزشکان بسیجی با استقرار در مدارس این محلات به ویزیت رایگان این افراد پرداخته اند.

طرح جهادی پایش سلامت در ۹ روستای محروم شهرری و در هر روستا با حضور بیش از ۱۰ پزشک اجرا شد.

تیم های پزشکی متشکل از پزشک، دانشجوی پزشکی، روانشناس، ماما و پرستار بود که پس از ویزیت بیماران، داروی رایگان نیز در اختیار آنها قرار می گرفت و در صورت نیاز، بیماران با هزینه این قرارگاه به مراکز تخصصی ارجاع داده می شدند.

DSC_1675 (Copy)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.