آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

پایبندی به اصول قانون اساسی همان ایمان و تقوا است/تخریب دولت خیانت به اصول قانون اساسی است

dsc_0860

امام جمعه باقرشهر اظهار داشت: ایمان از دو رکن ادای فرایض و دوری از محرمات تشکیل شده است؛ یعنی انجام واجبات و فرایضی مانندنماز، روزه و پرداخت خمس و همچنین دوری از گناهان و حرام های الهی از مشخصات انسان های مومن و با تقوا است.

وی در ادامه با تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول گفت: فرارسیدن بهار ماه های قمری را خدمت همه شما مردم مومن و خداجوی بخش کهریزک تبریک عرض می نمایم؛ انشاله به برکت این ماه بتوانیم تقوای درونی خود را نیز تقویت کنیم.

وی افزود: از همه عزادارانی که به نحوی در ایام پایانی ماه صفر و رحلت پیامبر اکرم و شهادت امام رضا(ع) اقامه عزا نموده و همچنین کسانی که در زیارت پرفیض حضرت رسول(ص) از بعید که در مصلی بزرگ باقرشهر برگزار می شد حضور داشتند، تقدیر و تشکر می نمایم.

سید احمد موسوی با اشاره به دهم آذرماه روز مجلس گفت: دهم آذرماه سال ۱۳۱۶ سالروز شهادت آیت اله سید حسن مدرس فقیه بزرگ و تنها نماینده مردمی در مجلس شورای ملی آن زمان به دست رضا خان است و به همین دلیل به روز مجلس نامگذاری شده است؛ ایشان نقش بسیار پررنگی در آن روزها داشتند، به همین دلیل استعمارگران طاقت تحمل آن عزیز را نداشته و رضا خان را وادار به مخالفت و تبعید او نمودند.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس هم باید به مانند مدرس، شجاع و مومن و دلسوز مردم باشند و از منافع ملت دفاع کنند؛ فراموش نکنید که ما کشوری اسلامی هستیم و با نام دین انقلاب کردیم؛ به همین خاطر نیز طرح ها و لوایح ما باید اسلامی باشد و نمایندگان ما برای اسلام خدمت کنند.

امام جمعه باقرشهر در ادامه ضمن گرامیداشت دوازده آذر روز قانون اساسی اظهار داشت: همه باید به اصول قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی پایبند باشیم، چنین کارهایی همان ایمان و تقوا و دین داری است و انسان های مومن و باتقوا پایبند به اصول قانون اساسی هم هستند و نباید قانون را به هم بزنیم.

آیت اله موسوی افزود: آرام آرام به ایام انتخابات نزدیک می شویم؛ یکی از اصول قانون اساسی این است که وقتی یکی از کاندیداها از میان کاندیداهای تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان اکثریت آرا را بدست می آورد، پس از تنفیذ حکم از سوی رهبر به عنوان رئیس جمهور شناخته می شود و رئیس جمهور همه ملت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در همین قانون اساسی هم آمده است که رئیس جمهور پس از رهبری شخص دوم مملکت محسوب می شود، چطور افرادی به خود اجازه می دهند که رئیس جمهوری که شخص دوم کشور هم هست را تخریب کرده و در موردش حرف ناروایی بزنند؛ همه مردم و مسئولان موظفند که ایشان را کمک کرده تا موفق شود؛ راهنمایی و نقد دلسوزانه هیچ اشکالی ندارد؛ اما چوب لای چرخ دولت گذاشتن و زمین زدن و تخریب دولت به والله خیانت به اصول قانون اساسی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تمدید ۱۰ ساله تحریم های آمریکا علیه ایران اشاره و اظهار داشت: این تمدید تحریم ها، نقض آشکار و علنی برجام است و باید در برابر این بدعهدی علنی واکنش نشان داده شود و دولت و مجلس اقدامات لازم را باید انجام دهند.

امام جمعه باقرشهر با تبریک روز نیروی دریایی به دریادلان عزیز به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان نیروی دریایی کشور اشاره داشت و گفت: قدرت و توانایی نیروی دریایی باید در شان مردم بزرگ ایران اسلامی بوده و عمق حضور نیروی دریایی در آب های آزاد باید افزایش پیدا کند، خوشبختانه امروزه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران آب های آزاد را به تسخیر خود درآورده و ماموریت هایی تا عمق سه هزار کیلومتر فراتر از مرزهای کشور انجام می دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور در آبهای آزاد نشان دهنده قدرت و اقتدار نیروهای مسلح خواهد بود و این باید حفظ شود، کارهای نیمه کاره با باید تمام کرد و به سرمنزلی رساند تا باعث خشنودی مردم شود؛ همچنین شروع یک تحریم با تمدید دوباره آن هیچ فرقی نمی کند، بنابراین نقض برجام خواهد بود و باید مسئولان کشور در این مورد تصمیمات خوبی اتخاذ نمایند.

گفتنی است نماز جمعه این هفته باقرشهر، با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه باقرشهر و کهریزک و همچنین دکتر حسینی فرمانده حوزه بسیج باقرشهر و دکتر محمدی فرد عضو شورای اسلامی کهریزک برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.