آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فرمانداری شهرستان ری به تعهداتش درمورد پروژه آب باقرشهر به طورکامل عمل کرده است

 

img_3554

به گزارش راگانیوز ، هدایت اله جمالی پور اظهار داشت: وقتی بنده توفیق خدمتگزاری مردم به عنوان فرماندار شهرستان ری را پیدا کردم، در اولین قدم مسائل، مشکلات و معضلات شهرهای مختلف شهرستان را به اتفاق کارگروه تخصصی فرمانداری متشکل از صاحب نظران و کارشناسان خبره این حوزه بررسی نمودیم.

وی افزود: در فرایند برگزاری این جلسات، متوجه شدیم که بعضی معضلات اساسی وجود دارد که هم سلامت مردم را تهدید نموده و هم شامل نیازهای اساسی مردم می شوند، این مجموعه معضلات اساسی را دسته بندی کرده و بر حسب اولویت برای هرکدام برنامه ریزی هایی جهت مرتفع شدن آن ها در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: یکی از معضلات اساسی که واقعا مردم را با مشکلات فراوانی مواجه کرده بود، مشکل آب شرب شهرستان بود که یک مطالبه تاریخی محسوب می شد؛ آب شرب مستقیم با سلامت مردم ارتباط دارد  معضلی بود که سال ها نمایندگان و مسئولان زیادی پیگیر آن بوده اند، اما تا یک فرایندی پیش رفته و نهایتا متوقف شده بود.

جمالی پور افزود: شهر تهران به دلیل گسترش بی رویه جمعیتی آن با مشکلات عدیده ای جهت تامین آب شرب مواجه است و اخذ و تخصیص اب به مناطق دیگر کاری بسیار سخت و دشوار برای وزارت نیرو محسوب می شود و به سختی می توان برای نقاط خارج از شهر تهران سمیه آب گرفت.

فرماندار شهرستان ری خاطرنشان کرد: جلسات متعددی با دوستانمان در اداره آب و فاضلاب استان تهران گرفته شد و ضرورت پرداختن به موضوع آب شرب سالم مردم شهرستان ری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و شکر خدا با همه مشکلات و محدودیت هایی که وزارت نیرو داشت، توانستیم با کمک شخص رئیس جمهور و وزیر محترم نیرو و مدیران آبفای استان تهران آب شهر ری را به سد ماملو متصل نموده و خواسته دیرین مردم این دیار تحقق یابد.

وی در ادامه گفت: سختی آب شهر ری خیلی بالا است و در گزارش هایی که مدیریت شبکه بهداشت شهرستان به صورت محرمانه برای ما ارسال می کرد، متوجه شدیم سختی آب شرب شهر از حد مجاز بسیار بالاتر است که در واقع اتصال این آب به سد ماملو یک نقطه عطف در تامین آب شرب با کیفیت مردم محسوب می شود .

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر هم آب شرب مردم شهرری، خاورشهر، قیامدشت و تعدادی از روستاهای بزرگ شهرستان آبی با کیفیت مطلوب است و مشکلاتی که در گذشته با آن مواجه بودیم دیگر وجود ندارد و مردم هم با چشیدن طعم این آب، متوجه شده اند که آب این روزهای شهر ری از کیفیت بسیار خوب به مانند آب شهر تهران برخوردار است.

جمالی پور در بخش دیگر سخنان خود یادآور شد: همزمان با پیگیری های فوق، در تلاش بودیم تا روستاهای دیگری را هم از نعمت آب شرب با کیفیت بهره مند سازیم و خوشبختانه یک سهمیه هم برای مخازن آب روستایی از خط انتقال آب سد ماملو اخذ نمودیم.

وی افزود: این آب در مخازن اداره آب و فاضلاب روستایی قرار می گیرد و با ترکیب آب سد ماملو و آب استحصال شده از چاه، کیفیت آن به حد مطلوب و قابل قبول می رسد که انشاله کمک خواهد کرد تا در روستاها هم با معضل آب بدکیفیت مواجه نباشیم ؛ روستاهای شرقی شهرستان واقع در بخش قلعه نو و روستاهایی که از مخازن آب بی بی شهربانو استفاده می کنند، شامل وضعیت فوق خواهند شد.

فرماندار شهرستان ری در ادامه به مشکلات آب شرب باقرشهر اشاره و اظهار داشت: در دیداری که با مردم باقرشهر داشتم، قول اتصال آب شرب به این شهر را در پروسه زمانی منطقی داده بودم تا آن ها هم از موهبت آب شرب با کیفیت بهره مند شوند.

جمالی پور گفت: مردم عزیز باقرشهر باید استحضار داشته باشند که گرفتن سهمیه و تخصیص آب شرب یک مکانیزم بسیار بسیار دشوار و طاقت فرسا است؛ متاسفانه ذخایر آبی شهر تهران متناسب با جمعیت نیست و هرگونه اضافه کردن بار، مسئله و مشکل مدیریتی برای مجموعه آبفا ایجاد می کند؛ اما با عنایت خداوندو کمک های مسئولان آبفای استان تهران و وزارت نیرو، موفق به اخذ سهمیه آب برای باقرشهر هم شدیم تا مردم این شهر هم از نعمت آب سالم بهره مند شوند.

وی افزود: یقیانا دعای خیر مردم باقرشهر پشت سر مسئولانی که به ما در تحقق این مهم یاری رساندند، می باشد و ما هم به عنوان مسئول شهرستان قدرشناس کمک های این عزیزان خواهیم بود؛ بنده هم در فواصل زمانی مختلف با هدف تسریع در روند انجام این کار قول هایی درباره تاریخ و زمان تحقق این موضوع داده بودم، اما محدودیت هایی در وزارت نیرو و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط موجود بود که باعث شد فرایند انتقال این آب کمی به تاخیر بیفتد اما خوشبختانه به سرانجام رسید.

وی خاطرنشان کرد: بهرحال ساماندهی آب باقرشهر تا حدودی انجام و موفق شدیم آن را به رینگ انتقال آب سد کرج که به سمت پالایشگاه تهران حرکت می کند، متصل کنیم؛ مردم باقرشهر هم باید بدانند که گرفتن سهیمه آب باقرشهر کاری بسیار دشوار بود و اگر در این مدت بنده قول هایی هم دادم، برای این بوده مسئولان اجرایی بدانند که قول نماینده عالی دولت در یک شهرستان داده شده و همگی برای تحقق این قول باید تلاش کنند.

وی افزود: تحقق مطالبات پیرامون آب باقرشهر به سادگی انجام نشد و پشت پرده آن ده ها ساعت جلسات، پیگیری و استفاده از ظرفیت های بالادستی دولت بوده و فقط با یک قول نمی توان گفت که می شود آب را متصل کرد؛ زیرا تخصیص سهمیه آب در تهران به شدت سخت و کنترل شده و در یک جاهایی غیر ممکن است.

جمالی پور گفت: در ۱۵ ساله گذشته تلاش های زیادی برای تخصیص آب به باقرشهر انجام شد، که به نتیجه نرسید اما در این دوره با کمک دولت به نتیجه رسید که این مهم نشان دهنده این است که پشت این کار زحمات زیادی کشیده شده و نباید فقط به خاطر گذشت زمان همه این زحمات را از بین برد و زمان را مقدم بر پروژه دانست؛ گاهی اوقات زمان در بعضی پروژه ها زمان بسیار مهم می باشد؛ اما در مواقعی هم زمان اصلا مطرح نیست و اصل بر انجام کار است و وقتی آن کار به تحقق رسید، آن وقت می توان زمان را به عنوان یک عنصر اساسی در فرایند اجرا قرار داد.

معاون استاندار تهران اظهار داشت: در مورد پروژه هایی مثل انتقال آب شرب به باقرشهر، تصمیم گیر اصلی فرماندار نیست و فرماندار فقط پیگیر و به نوعی رابط این موضوع است، اختیار برای تخصیص دست فرماندار نیست و تخصیص در یک جای دیگری و توسط متولیان دیگر صورت می گیرد؛ ایجاد همبستگی و همدلی در آن مجموعه برای درک درست از شرایط مجموعه نیازمند به آن موهبت کاری واقعا سخت و دشوار است و نیاز به استفاده از ظرفیت های متعدد دارد تا به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: خدارا شاکرم در دوره ای که مسئولیت فرمانداری شهرستان ری را داشتم، توانستم به موضوع آب شرب مردم به عنوان یک معضل اساسی در حد توان خود پرداخته و در خیلی موارد هم موفق شدیم که بسیاری از مشکلات را سامان دهیم، امیدوارم که پروژه آب باقرشهر هم به سرعت انجام شود.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر این مهم به شهرداری باقرشهر و کمک های آن ها بستگی دارد تا به اجرای فرایند لوله گزاری سرعت دهد، هرچه سریعتر پروژه انتقال خطوط لوله آب انجام شود، یقینا سرعت اتصال خط انتقال آب هم افزایش پیدا میکند و امیدوارم بتوانیم با همت شهرداری باقرشهر در ایام دهه فجر این پروژه را هم انجام دهیم.

جمالی پور در پایان خاطرنشان کرد: مردم باقرشهر باید بدانند که این سهمیه تخصیص پیدا کرده و فرمانداری وظیفه خود را انجام داده و علاوه بر این مبلغ یک میلیارد تومان هم از اعتبارات فرمانداری به این پروژه تخصیص داده ایم تا با سرعت بیشتری انجام شود، درحالی که در بودجه امسال چیزی به عنوان کمک به پروژه انتقال آب باقرشهر تعریف نشده بود؛ مابقی کارها را باید شهرداری باقرشهر با همکاری وزارت نیرو کمک کنند تا تعهدات در زمان مقرر انجام شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.