آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ویژه برنامه یلدای مهربانی در جنوب تهران برگزار می شود

به گزارش راگانیوز ، معاون شهردار منطقه گفت: این طرح در قالب جمع آوری هدایای نقدی و غیر نقدی همچون آجیل، شیرینی و میوه شهروندان خیر و توزیع آنها در مجتمع خدمات اجتماعی بهاران صورت می گیرد.

حمید بهرامی ادامه داد: شهروندان برای مشارکت در این طرح می توانند از طریق خانه های رفاه و خدمات اجتماعی سراهای محلات هدایای خود را برای مشارکت در این طرح معنوی تحویل دهند.
وی اظهار کرد: همزمان با شب آخر پاییز ، جشن یلدا در این مجتمع برگزار و ضمن اجرای برنامه قصه گویی و حافظ خوانی، شیرینی، آجیل و میوه بین افراد توزیع و فضایی خاطره انگیز در طولانی ترین شب سال در این مجتمع ایجاد خواهد شد.
به گفته بهرامی ده ها برنامه فرهنگی دیگر نیز به مناسبت شب یلدا تدارک دیده شده است که در سراهای محلات اجرا می شود.
وی گفت: در همین راستا ضمن برگزاری کلاسهای آموزشی با موضوع قصه های آموزنده و اجرای برنامه شعرخوانی در سرای محلات، جشن شب یلدا همراه با برنامه حافظ خوانی، خاطره گویی و مسابقه نقاشی در سراهای محله بهمنیار، نعمت آباد و خانی آباد نو شمالی تدارک دیده شده است.
بهرامی اجرای مسابقه مقاله نویسی و اجرای گروه نمایشی را از دیگر برنامه های شب یلدا عنوان کرد و گفت: این مسابقه با موضوع «آخرین برگ پاییزی» در سراهای محلات ناحیه سه برگزار خواهد شد.
وی همچنین افزود: همزمان با طولانی ترین شب سال کلاسهای آموزشی با موضوع فلسفه شب یلدا نیز در سرای محله رسالت و شریعتی شمالی و دولتخواه جنوبی اجرا می شود.
شب یَلدا یا شب چلّه یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است.
در این جشن، طی شدن بلندترین شب سال و به دنبال آن بلندتر شدن طول روزها در نیم‌کرهٔ شمالی، که مصادف با انقلاب زمستانی است، گرامی داشته می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.