آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آیت الله هاشمی رفسنجانی، نقش مهمی در نهضت فدائیان اسلام داشت

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، حجت الاسلام سید احمد هاشمی‌نژاد، مشاور امورایثارگران آیت الله هاشمی رفسنجانی، در سخنانی با گرامیداشت مقام والای آن مرحوم، ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت نواب صفوی، اظهار داشت: آقای هاشمی نقش مهمی در این نهضت داشت.
برادر شهید سیدکریم هاشمی نژاد، با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ سال با آیت الله هاشمی قبل از انقلاب، در زندان و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سابقه دوستی دیرینه داشته، تصریح کرد: او عالمی مجاهد و فقیه قطعی و مسلم بود و چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب سالها در مبارزه در محضر او بودیم و هم در خدمت رهبر معظم انقلاب در مشهد آنها یاران مبارزاتی بودند.
وی خاطر نشان کرد: مرحوم هاشمی، عالمی فرهیخته، مبارزی خستگی ناپذیر و یکی از ارکان های اصلی نهضت اسلامی و هماهنگ کننده همه مبارزان و انقلابیون قبل از انقلاب بود و فعالیت جانانه  ای در زندان داشت. وی تاکید کرد مردم از کمیته مشترک   به عنوان موزه عبرت در میدان امام خمینی (ره) حتما بازدید کنند
هاشمی نژاد با اشاره به اینکه هاشمی مفسر قرآن و فقیه ژرف اندیش بود، تصریح کرد: او منشاء حرکت های ارزشمند و ماندگاری در تاریخ ایران است اما عده ای جاه طلب نگذاشتند چهره هاشمی به عنوان یک فقیه برجسته، همانگونه که امام(ره) می شناخت، مردم هم بشناسند. رهبر معظم انقلاب هم فرمودند: هیچ کسی برای من هاشمی نمی شود.
وی افزود: هاشمی رفسنجانی در جوانی فردی با هوش و استعداد بالا و یک مجتهد مسلم بود و وقتی از او پرسیدند چرا رساله نمی دهی؟ گفت: من درگیر انقلاب هستم و باید وارد فضای سیاسی شوم و این مسئولیت را به دیگران واگذار کرد. او عامل بسیار مهم در حفظ و انسجام جامعه بود و توصیه می کرد دو چیز برای من مهم است.
وی به نقش ویژه آیت الله هاشمی رفسنجانی در اتحاد وانسجام ملی اشاره کرد و گفت: اقشار مختلف مردم از هر طیف و گروهی، از ساعت های اولیه صبح در مراسم تشییع پیکر این عالم بزرگ در دانشگاه تهران و حرم مطهر امام خمینی(ره) گرد هم آمدند و اتحاد و انسجام ملی کشور را به رخ جهانیان کشیدند.
هاشمی نژاد با اشاره به انعکاس خبر ارتحال آیت الله هاسمی رفسنجانی در سطح جهان گفت: خبرنگاران خارجی بویژه گاردین، تعداد نفرات حاضر در مراسم را حدود ۴ میلیون نفر اعلام کردند. و این در شرایطی بود که همه کسانی که حضور خیلی عظیم مردمی را پیش بینی نمی کردند متعجب شدند.
حجت الاسلام سید احمد هاشمی‌نژاد، از فرمانداری شهرستان ری و حرکت مردمی در جهت برگزاری این مراسم قدردانی کرد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.