آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

دانشگاه علمی کاربردی تربیت مددکار تاسیس می شود

به گزارش راگانیوز ، محمد رضا صوفی نژاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه دانشگاهی که افراد متخصص را برای تعامل و نحوه برخورد با مسائل جسمی و روانی معلولان و سالمندان تربیت کند نداریم و این خلا وجود دارد که باید برای رفع آن اقدامی علمی و عملیاتی انجام می شد.
وی با بیان اینکه روند کسب مجوز این دانشگاه از حدود یکسال پیش آغاز و منجر به نتایج و موافقت هایی نیز شده است افزود: در صورتی که مشکل خاصی بروز نکند این دانشگاه از ابتدای سال تحصیلی ۹۷-۹۶ پذیرش دانشجو می کند.
صوفی نژاد گفت: در کنار تلاش برای راه اندازی این دانشگاه دوره های پودمانی(آموزش کوتاه مدت) نیز راه اندازی شده است که در آن تلاش می شود تا کارکنان، مددکاران، مدیران و افرادی که به هر نحو با مقوله نگهداری معلولان و سالمندان در سراسر کشور درگیر هستند در آن آموزش ببیند.
وی با بیان اینکه این آسایشگاه حدود هزار و ۸۰۰ معلول و سالمند را در داخل موسسه، شهرک های معلولین و بخش ام اس نگهداری می کند افزود: علاوه بر نگهداری و تیمار سالمندان در این موسسه خدمات پزشکی مطلوب نیز به آنان ارائه می شود.
صوفی نژاد گفت: علاوه بر سالمندان و معلولان مستقر در آسایشگاه ۳۰۰ نفر نیز خدمات در منزل از جمله خدمات پزشکی، فیزیوتراپی، پرستاری و آموزش نحوه برخورد با بیماری و از کار افتادگی از این موسسه دریافت می کنند.
وی گفت: تلاش میکنیم تا سالمندان در خیریه زندگی کرده و فعال باشند و مخالف سکون، بی انگیزگی و بی تحرکی آنان هستیم و برای همین برخی از آنان کارهای سبک نیز در موسسه انجام می دهند تا احساس سربار بودن را نداشته باشند.
صوفی نژاد گفت: شاخص پذیرش در موسسه خیریه کهریزک نداشتن اقوام درجه یک و یا فقیر بودن سالمندان و معلولان است و از پذیرش معلول و سالمند با بهانه های متفرقه و واهی خودداری می کنیم.
وی با بیان اینکه ۹۰۰ کارمند موظف و حقوق بگیر در موسسه خیریه کهریزک مشغول کار هستند افزود: حدود ۲ هزار نفر نیکوکار نیز به صورت نیمه وقت در طول هفته با موسسه همکاری می کنند که به طور متوسط روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ نفر می شوند که در میان آنان افراد مختلف که بعضا جایگاه اجتماعی بالایی دارند از جمله روسای ادارات، نهادها، پزشکان، مهندسان و اساتید دانشگاه حضور دارند.
صوفی نژاد با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد از منابع آسایشگاه از کمک های نهادهای دولتی مخصوصا بهزیستی تامین می شود گفت: ۸۰ درصد از منابع آسایشگاه توسط خیرین و نیکوکاران تامین می شود.
وی با بیان اینکه دولت باید حمایت بیشتری از چنین موسساتی که بر پایه افکار خیرخواهانه و نیک اندیشانه بنا نهاده شده است بکند افزود: بدهی های زیادی بابت هزینه های رایج آسایشگاه از جمله آب، برق، گاز و دیگر نیازها ایجاد و از سالهای قبل روی هم جمع شده بود که این آسایشگاه را در تنگنا قرار داد اما تلاش شد تا با استمهال و قسطی کردن آن را پرداخت کنیم.
صوفی نژاد گفت: آسایشگاه خیریه کهریزک اکنون به یک مرکز ملی و مایه فخر کشور تبدیل شده است و حتی کارشناسان و مسئولان از کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی در سفر به ایران از این مرکز بازدید می کنند.
وی با بیان اینکه این موسسه بر اساس نیت و افکار خیرخواهانه مرحوم زنده یاد ‘دکتر محمدرضا حکیم زاده’ در سال ۵۲ بنیان گذاری شد افزود: امروز این محل با وسعت حدود ۴۲۰ هزار متر مربع زمین و احداث بناهای زیبا با کاربری های مختلف آسایشگاه های مردان و زنان برای عزیزان معلول و سالمند، کارگاه ها، فیزیوتراپی، ساختمان بیماران ام.اس، سالن ورزشی، فضای سبز مطلوب و آب نما در خدمت مددجویان عزیز است.
صوفی نژاد همچنین گفت: این مرکز خیریه نیازمند توسعه، تجهیز و نوسازی در بخش های مختلف ساختمانی و امکانات سخت افزاری است که بعضی از این نیازها فوری است و این مقوله توجه بیشتر دولت و خیرین را میطلبد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.