آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شهر آفتاب به عنوان پایگاه نمایشگاهی مهم کشور شناخته می شود

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، هدایت الله جمالی پور معاون استاندارتهران در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی ابزار، یراق و تجهیزات وابسته در مصاحبه ی اختصاصی با خبرنگاران گفت: انتقال سایر نمایشگاه ها به شهر آفتاب بسیار ارزشمند است و باید همه کمک کنیم که این مجموعه تقویت شود؛ مجموعه شهر آفتاب به لحاظ دسترسی و محیطی که در آن قرار دارد، بسیار مناسب است.
وی در ادامه افزود: نمایشگاه شهر آفتاب این ظرفیت را دارد تا بتوان به عنوان پایگاه نمایشگاهی مهم در کشور مطرح باشد که باید از این فرصت استفاده کنیم.
جمالی پور در ادامه افزود: امیدواریم امکانات بیشتری فراهم شود و نمایشگاه شهر آفتاب در آینده ی نزدیک بتواند به عنوان پایگاه نمایشگاهی مهم در سطح خاورمیانه و کشوری نقش خود را ایفا کند.
معاون استاندارتهران در ارتباط با نمایشگاه های تخصصی مانند تخصصی ابزار، یراق و تجهیزات وابسته گفت: برگزاری نمایشگاه ها در حوزه ی صنعت، فرصتی برای تولید گران داخلی است تا توان و ظرفیت تولید خود را بسنجند و از طرفی فرصت برای ارتباط منطقی، درست و دقیق صنعت گران داخلی و خارجی فراهم می شود.
وی افزود: باید نمایشگاه ها را تقویت کرده و توسعه دهیم تا به تولید و فناوری داخلی کمک کنیم. در این راستا باید از فرصت این گونه نمایشگاههای بین المللی استفاده کنیم.
جمالی پور ادامه داد: شرایط پسابرجام سبب شده ظرفیت نمایشگاه های بین المللی افزایش یابد؛ با توجه به اینکه شرایط ما در پسابرجام بهبود یافته؛ سبب شد تا بتوانیم با بخش های مختلف خارجی ارتباط منطقی برقرار کنیم.
جمالی پور با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی افزایش توان داخل و ظرفیت شناسی داخلی برای مقاوم سازی اقتصاد در مقابل تهدیدات؛ دنیا امروزه به هم پیوسته شده است و علی رغم اینکه همه ی دنیا توجه ویژه ای به تولید داخلی دارند اما نمیتوانند از سایر تکنولوژی های خارجی بی بهره مانند.
وی ادامه داد: صرفه ی اقتصادی امروز در تولید کلی در داخل نیست. ما امروز در ایران باید بتوانیم از ظرفیت های مختلفی که امکان رقابت برای آن ها فراهم است، استفاده کنیم. اقتصاد مقاومتی، ظرفیت شناسی دقیق است.
جمالی پور خاطر نشان کرد: هنگامی که فاصله ی ما با دنیا کم است باید بتوانیم برنامه ریزی کرده و تولید کنیم اما جاهایی که فاصله ی ما با دنیا زیاد است باید بتوانیم با دنیا متصل شویم و از ظرفیت های جهانی بهره ببریم. به نوعی اقتصاد مقاومتی نقشه ی راه برای توسعه کشور است که همه ی ما باید بدان توجه کنیم.
معاون استاندارتهران با تاکید بر تفسیر درست بر اقتصاد مقاومتی گفت: گاهی برداشت های غلط از اقتصاد مقاومتی می شود و برخی فکر می کنند اقتصاد مقاومتی یعنی بستن درها به روی کشورهای خارجی. در اقتصاد مقاومتی پازلی وجود دارد که هر چیزی باید سر جای خودش قرار بگیرد. اگر این نگاه در توسعه ی کشور باشد یقینا سبب می شود توسعه کشور مستحکم پیش برود؛ بدین ترتیب اقتصاد و کار پایدار و رفاه عمومی پایدار برای همگان ایجاد شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.