آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

افتتاح بزرگترین شبستان امامزداگان استان تهران در حاشیه کنگره شیخ صدوق

به گزارش راگانیوز ، نشست خبری کنگره ملی شیخ صدوق صبح امروز با حضور حجت الاسلام سیدهاشم حسینی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران و حجت الاسلام سعید اوتارخانی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرری در اداره اوقاف تهران برگزار شد.

حجت الاسلام اوتارخانی، رییس اداره اوقاف شهرری در ادامه این نشست با بیان اینکه برگزاری کنگره شیخ صدوق با رویکرد تبلیغی و ترویجی الگوپذیری برای جامعه به همراه دارد، گفت: با توجه به ظرفیت محدودیت شبستان بقعه شیخ صدوق تصمیم گرفته شد تا این محوطه به همت اداره اوقاف تهران گسترش یابد.

وی با بیان اینکه بزرگترین شبستان امامزادگان استان تهران در بقعه شیخ صدوق ساخته شد، تصریح کرد: همزمان با اختتامیه کنگره شیخ صدوق افتتاحیه این شبستان نیز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام اوتارخانی با بیان اینکه شیخ صدوق یکی از مفاخر علمی کشور و یکی از نویسندگان کتب اربعه شیعه می باشد، خاطرنشان کرد: بنابراین آنطور که شایسته است باید شخصیت این عالم بزرگ برای افکار عمومی تبلیغ شود که امیدواریم این کنگره به معرفی آثار شیخ صدوق بپردازد.

رییس اداره اوقاف شهرری با اشاره به آثار مردمی شیخ صدوق خاطرنشان کرد: بسیاری از کتاب های این عالم بزرگ جهت فهم عامه مردم نگارش شده است به طور مثال کتاب صفات شیعه و عیون الاخبار الرضا به جمع آوری روایات امام رضا (ع) نیز پرداخته است.

وی با بیان اینکه امیدواریم این کتاب های عامه پسند در این کنگره معرفی و بازنشر شوند، تصریح کرد: در حاشیه این کنگره به معرفی مفاخر و مجاورانی که در کنار بقعه وی مدفون هستند خواهیم پرداخت.

حجت الاسلام اوتارخانی تاکید کرد: مزار مرحوم تختی به عنوان اسوه ورزشی، موذن زاده و دهخدا نیز در مجاورت بقعه شیخ صدوق می باشد که در این کنگره به مردم معرفی خواهند شد.

رییس اداره اوقاف شهرری با بیان اینکه با وجود مفاخر کشور در بقعه شیخ صدوق وضعیت محوطه این بزرگان شایسته آنها نیست، ادامه داد: بنابراین درخواست می کنیم شورای شهر، شهرداری، سازمان میراث فرهنگی و وزارت ارشاد جهت حمایت از این بقعه برنامه ریزی جامعی داشته باشند تا آنجا به پایگاه اصلی معرفی مفاخر کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه آیت الله اراکی سخنران ویژه این کنگره می باشند، اظهار کرد: جمال شورجه و جهانگیر الماسی در آیین اختتامیه حضور پیدا کرده و به اهدای جوایز به نفرات اول هر بخش اقدام می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.