آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

جنوب تهران آماده برگزاری راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر

 به گزارش راگانیوز ، وی با اشاره به اینکه فضاسازی این مسیر با مضامین مقاومت، تدابیر رهبری و شهدای مدافع حرم انجام می شود، افزود: به منظور تغییر چهره شهر، سازه های تبلیغاتی و تلویزیون های شهری منطقه نیز به اکران پیام های متناسب با این مراسم اختصاص می یابد.

شهردار منطقه 20 تهران ادامه داد: نظافت، پاکسازی وشستشوی المان های مسیر راهپیمائی از سوی عوامل اجرایی امور شهری در قبل، حین و بعد از مراسم راهپیمایی انجام خواهد شد تا شهروندان در محیطی آراسته به راهپیمایی بپردازند.

صفوی با اشاره به بهسازی مسیر راهپیمایی گفت: لایروبی انهار، مرمت روکش آسفالت و بازپیرایی فضای سبز از دیگر اقداماتی است که در خیابان فدائیان اسلام، حدفاصل سه راه ورامین تا میدان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) انجام شد.

تمهیدات ترافیکی برای راهپیمایی روز قدس و عید فطر

وی برقراری امنیت تردد راهپیمایان را مهم برشمرد و گفت: با تعامل کارشناسان ترافیک و عوامل پلیس راهور، تمامی مسیرهای فرعی منتهی به مسیر راهپیمایی مسدود خواهد شد و مسیر اصلی به راهپیمایان اختصاص می یابد.

صفوی به تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی برای مراسم های پیش رو اشاره کرد و افزود: با استقرار دستگاه های اتوبوس و تاکسی در پایانه ها، ایستگاه های مترو و نقاط پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) راهپیمایان و نمازگزاران مشکلی برای جابه جایی و تردد نخواهند داشت.

وی ادامه داد: علاوه بر سرویس رسانی به راهپیمایان در مسیر حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، فلکه دولت آباد و ۱۳ آبان(رجایی) نیز به عنوان مبادی سرویس رسانی به مسیرهای ده گانه راهپیمایی روز قدس است و شهروندان علاقه مند به حضور در راهپیمایی این مسیرها می توانند از این خدمات استفاده کنند.

صفوی در خصوص مراسم نماز عید فطر نیز یادآور شد: ۱۲ ساعت قبل از شروع مراسم، پارکینگ های پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) واقع در ضلع جنوب، میدان کوچک و تمامی مسیرهای منتهی به حرم پاکسازی می شود و از پارک خودرو و موتور سیکلت جلوگیری می شود تا برپایی فریضه نماز عید فطر در فضای مناسبی برگزار شود.

توزیع بسته های فرهنگی ویژه راهپیمایان روز قدس و نمازگزاران عید فطر

صفوی با اشاره به اینکه این مراسم به صورت مردمی برگزار می شود و نهادها و ادارات نقش حمایتی و بستر سازی دارند، افزود: توزیع بسته های فرهنگی با محتوای متناسب با این مناسبت در قالب ۱۰۰ هزار پوستر، ۲۰۰ هزار پرچم ایران و ۵۰ هزار محصولات فرهنگی از دیگر اقداماتی است که همزمان با برپایی این دو مراسم، با حضور و فعالیت کارشناسان اجتماعی انجام می شود.

شهردار منطقه ۲۰ تهران یادآور شد: مدیریت شهری برای برپایی نماز عید فطر در امامزاده ها و مساجد محلات نیز همکاری لازم را با اماکن مذهبی خواهد داشت تا این مراسم معنوی باشکوه تر از پیش برگزار شود.

سید احمد صفوی ظهر شنبه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: مراسم راهپیمایی روز قدس در منطقه ۲۰ تهران طبق روال هر سال، با محوریت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و از مبداء امامزاده عبدالله(ع) در خیابان فدائیان اسلام به مقصد این حرم شریف برگزار می شود که حوزه های اجرایی مدیریت شهری این منطقه نیز برای برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم، تمهیدات لازم را اندیشیده است.

مهر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.