آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

۱۰۰ هزار اصله نهال در جنوب تهران کاشته می شود

به گزارش راگانیوز ، سید احمد صفوی پیش از ظهر دوشنبه و در چهارمین جلسه فضای سبز شهرری که به میزبانی شهرداری منطقه ۲۰ و با حضور هدایت الله جمالی پور، فرماندار ری برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مدیریت شهری در زمینه توسعه فضای سبز گفت: امسال نیز طبق روال سال گذشته، کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر را در دستور کار داریم که همزمان با فصل درختکاری و با جلب مشارکت شهروندان و فعالان اجتماعی به اجرا می رسد.

صفوی با اشاره به وجود ۱۷۸۱ هکتار فضای سبز در قالب پهنه های جنگل کاری محدوده خارج از محدوده منطقه ۲۰، افزود: مدیریت شهری این منطقه برای تبدیل اراضی ملی و اوقافی به پهنه های جنگل کاری با لحاظ روش های آبیاری نوین، آمادگی لازم را دارد و در صورتی که این اراضی در اختیار شهرداری قرار بگیرد، کمربند فضای سبز حریم شهر تهران تقویت خواهد شد.

وی به احداث ۶۰ هکتار بوستان وفضای سبز طی سال های ۹۵ و ۹۶ از سوی مدیریت شهری منطقه ۲۰ اشاره کرد و گفت: ۳۲ هکتار آن به بهره برداری رسیده و ۲۸ هکتار آن نیز در قالب بوستان های جدید در دست احداث است.

صفوی با اشاره به اینکه منطقه ۲۰ در حال حاضر دارای ۱۷۷ بوستان با مساحتی بالغ بر ۱۹۰ هکتار است، یادآور شد: ۲۲ هکتار بوستان تخصصی با عناوین دوستدار کودک، بانوان و شهر بازی در حال اجراست که از پروژه های فرامنطقه ای محسوب می شود.

شهردار منطقه ۲۰ توسعه و نگهداشت فضای سبز شهری را در ارتقای کیفیت محیط زیست مهم برشمرد و گفت: منطقه ۲۰ با ۶۴۷ هکتار فضای سبز شهری در محدوده شهری، دارای سرانه ۱۸ مترمربع است که با بهره برداری پروژه های در حال اجرا، این سرانه به ۲۰ مترمربع افزایش می یابد.

چهارمین جلسه ستاد فضای سبز شهرری این بار به میزبانی شهرداری منطقه ۲۰ در سالن شهید تهرانی مقدم ساختمان مرکزی شهرداری منطقه برگزار شد که مدیران ارشد ادارات، نهادها و تشکل های مردمی از اعضاء این ستاد هستند و این جلسه با توجه به حساسیت موضوع و بحران آلودگی هوا، بخشداران و دهیاران نیز حضور داشتند.

مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.